Tak jak ?
Při dnešní projížďce byl tunel stále uzavřen. Takže tak zkusmo:
Dobrý den,
rád bych se zeptal na to, proč stále není otevřená cyklostezky pod Vítkovem.
Původní termín dokončení byl na informačních tabulích uveden jako 31. 5. t.r., už probíhaly na první pohled dokončovací práce.
Nicméně teď se objevily betonové zátarasy (http://b.tik.cz/wp-content/HepaBladenight_22A/20100612_182840_120620102215.jpg) bez jakékoliv informace. Tunel, krom toho, že v něm nesvítí osvětlení, nevykazju známky jakékoliv stavební nedokončenosti, natož stavebních prací aktuálně probíhajících.
Oslovuji vás, protože stavba buď leží na území pod vaší zprávou či jste podle infotabule zainteresovaní.
Rád bych se tedy zeptal:
- Proč není tunel otevřen ?
- Co zavinilo spoždění proti původnímu plánu ?
- Kdo je za to zodpovědný a jak to bude zadavatelem stavby řešeno ?
- Kdy bude tunel zprovozněn ?
Děkuji za odpovědi, které stejně jako tento mail vystavím na webech, věnujících se inline bruslení – podle aktuálního bruslařského provozu myslím nejsem sám, koho tato otázka zajímá.
podpis atd
Mail jde do domén
- tsk-praha.cz
- subterra.cz
- cityofprague.cz
- praha3.cz
- sfdi.cz
- praha.eu
a že z některých opravdu nebylo jednoduché jakýkoliv kontakt vydolovat.
O výsledku samozřejmě budu informovat.
A už dorazily první odpovědi
První vcelku informačně chudá:
SFDI není znám důvod, proč ještě Vámi zmiňovaná cyklostezka pod tunelem Vítkov není otevřena.
Více informací by Vám mohl poskytnout pan Polák z Magistrátu hl. m. Prahy.
Petr buriánek
Další už je zajímavější
tunel není otevřen kvůli nedořešeným majetkoprávním záležitostem mezi Správou železniční dopravní cesty a městem. V současnosti probíhají jednání mezi oběma subjekty o převodu majetku ze SŽDC na město.
hezký den
Tomáš Mrázek
Technická správa komunikací hl. m. Prahy tiskový mluvčí
Ale poslední je bomba:
Informaci o stavu kolaudace Vám může závazně poskytnout pouze příslušný správní orgán. Tím je v tomto případě buď Odbor výstavby ÚMČ P3, odbor dopravy ÚMČ P3, nebo drážní stavební úřad.
Dle mých informací ale může jít ještě o jiný problém po eventuálně proběhnuvší kolaudaci stavby.
Před mnoha lety, když byla stavba Nového spojení zahájena, byly učiněny dohody (pravděpodobně verbální), dle kterých po dokončení veřejných komunikací budou tyto převedeny od drah na HMP.
Magistrátní úředníci jsou k přebírání dokončených staveb od SŽDC již delší dobu velice laxní, zdůvodňují situaci jakýmisi právními problémy. Proto také již SŽDC delší dobu vyhrožovalo, že při situaci nepřebírání staveb tyto uzavře. Nehodlá totiž nést zodpovědnost za provoz na nich ani náklady na jejich údržbu. Aktuální stav ale nemám potvrzen.
Zdeněk Fikar
Odbor územního rozvoje ÚMČ P3
No není to krásné ?