Reklama na letošní Pražský maraton uvádí, že se po…(import z brusle.info/blog)
Reklama na letošní Pražský maraton uvádí, že se pojede konečně bez kostek.
Je to pravda ? Průvodce trasou inline závodu na 10km krok za krokem.
Vycházel jsem z této mapy a následujícího rozpisu:
Start: Nábř. Ludvíka Svobody, Těšnovský tunel, Rohanské nábřeží, Šaldova, Sokolovská, Švábky, Voctářova, Štorchova, Libeňský most, Jankovcova, U Uranie, Přívozní, U pergamenky, Ortenovo nám., U Uranie, Jankovcova, Jateční, Komunardů, Bubenské nábřeží, Nabř. Kapitána Jaroše, Nabř. Edvarda Beneše, Čechův most,Cíl: Pařížská
Start:
V oblasti startu je několikaproudá silnice s asfaltem rozumné kvality – to úplně hladkého povrchu to je sice poměrně daleko, ale na větších kolech si toho člověk ani nevšimne. Na tvrdších kolech ano.
Sjezd do Těšnovského tunelu (proslavené „Husákovo ticho“) – uhlazené koleje od pneumatik, drsnější středy jízdních pruhů. Na křižovatce (a vlastně i na všech dalších) vyjeté koleje v asfaltu.
Rohanské nábřeží
Trasa známá z Lifeinline závodů. Slušný povrch, místy spáry z měkkého asfaltu, sem tam vyjeté hrboly. Zatím stále žádná dlažba.
Šaldova – Sokolovská
Elegantní esíčko ukončené přejezdem kolejí (pokud se pojede ve správním pruhu. Pokud bude uzavřen protisměr, tramvajové koleje odpadají.
Sokolovská – Švábky
Stále zůstává zhruba stejně kvalitní povrch a platí z předchzejícího odstace – pokud se nepojede protisměrem, následuje další přejezd tramvajových kolejí. Plus nějaké nezakryté kanály na křižovatce.
Švábky – Voctářova
Hrubší asfalt, ani ojeté pruhy nejsou bez drncání stejně jako následující
Libeňský most
Nevím, kterou stranou se na něj bude najíždět, tudíž není jistý ani přejezd kolejí. Povrch na krátkém stoupání je střední kvality.
Libeňský most – Jankovcova
Asfalt „oblýskaný“ od aut, na přechodu lehce zvlněn.
Jankovcova – U Uranie – Přívozní – U pergamenky
Široké silnice s kvalitním asfaltem. Místy lehce zvlěné, mnoho prasklin zalévaných oním nepopulárním měkkým asfaltem, který v teple měkne a dokáže bruslaře zabrzdit na pár centimetrech.
Ortenovo náměstí.
Otočka kolem Ortenova náměstí. Mírně hrubší asfalt a profil vozovky svažující se směrem k chodníkům. A vyšší koncentrace kanálů. Při návratu zpět na hlavní lehce vyjeté koleje od aut.
U pergamenky – Přívozní – U Uranie – Jankovcova
viz výše.
Jen přejezd tramvajových kolejí u Libeňského mostu a hned za ním cca dva metry dlažby. Dál následuje kvalitní asfalt.
Jateční – Komunardů – Bubenské nábřeží
Až do ulice Komunardů to jde. Ale asi padesátimetrový úsek v ulici Komunardů je čistá dlažba typu „kočičí hlavy“. Vjezd na ně je ještě pro jistotu ze zatáčky. A přes tramvajové koleje.
Bubenské nábřeží – nábřeží kapitána Jaroše
Nejsem si jist, kudy přesně povede trasa u Holešovické tržnice a tudíž nevím, kde se pojede přes koleje. Ale to, že se opět bude křižovat tramvaj je velmi pravděpodobné. Trasa vede po víceporoudé hlavní silnici, kde jsou obzvlášť u semaforu vyjeté koleje a oblíbené spárování.
Nábřeží kapitána Jaroše – Nábřeží Edvarda Beneše
Druhý horší úsek. V první části se lze dlažby vyhnout maximálně jízdou po kolejích, u Letenského tunelu je buď jen dlažba nebo jeden vyasfaltovaný pruh v protisměru v podjezdu. Tam je ale zase nevýhoda v postaveném lešení, které je právě v nejnižším bodě podjezdu přes celá asfalt a druhá pruh je vydlážděný.
Čechův most
K Čechovu mostu je povrch kvalitní. Opět záleží na tom, kudy přesně se pojede a jestli se budou tramvajové koleje přejíždět či nikoliv. Při odbočování na Čechův most je asfaltový pruh široký necelý metr, jinak je dlažba a tramvajové koleje.
Pařížská – Cíl
Opět bude záležet na přesném vedení trasy – pokud se ještě na Čechově mostě přejedou koleje a do Pařížské se pojede v protisměru, je asfalt. Pokud se v protisměru nepojede, je u Právnické fakulty několik desítek metrů tramvajových kolejí a opravdu nekvalitní a nesjízdné dlažby.
Jako finále pro sprint jsou v dále v Pařížské dva retardéry. Jedny z nejvyšších v Praze a ke konci je asfalt rozbit od kopyt koní, táhnoucích vyhlídkové kočáry.
Závěr
Trasa hodně připomíná někdejší pokusnou trasu navrhovanou lidmi z ladronka.cz. Celkově se hodně snaží vyhnout dlažbě a až na tři místa se jí to docela daří. Běžný bruslař zvyklý na jízdu po Praze si bude pochvalovat, že je to bez dlažby, rychlobruslaři zvyklí na hladké ovály to budou mít trochu složitější.
A reklama že „letos bez kostek“? Není pravdivá.
PS: Pokud se divíte, proč jsou fotky v galerii tak zpřeházené, tak vězte, že to je jeden z důvodů, proč přidávání fotek přes ftp není spuštěné pro veřejnost.