TiK

V minulosti to bylo bez zábran, chápeš? Bylo to bez starostí a všechno bylo jako první jízda. Tam, kam jsi jel, tam nikdy nejel nikdo jinej

Asfaltové bruslení má nelehký životPRAHA – Mohutně…(import z brusle.info/blog)

Asfaltové bruslení má nelehký život
PRAHA – Mohutně se rozvíjející sport nemá v Čechách stále pochopení. Naráží dokonce na zákazy, závodníci nemají kde trénovat
Afaltové bruslení ? WTH?

SERIÁL DENÍKU – Progresivní sporty
Poznámky Tik

Sportu v České republice se narodilo nechtěné dítě. Dravě se vyvíjející in-linové bruslení nemá u nás vůbec lehké dospívání. „Ačkoliv stále vznikají nové plochy, u fotbalových hřišť, v okolích tenisových kurtů na obslužných komunikacích, kde se natahuje nový povrch, není jich pořád dostatek,“ posteskl si sekretář svazu kolečkového bruslení Jindřich Pařík.
Kdo tu říkal něco o tom, že areál na Korunce zeje prázdnotou ? (tik)

„Při úpravě parků se počítá i s jinými uživateli, takže kolikrát uprostřed dráhy vyrostou odpadkové koše, nebo štěrkový pás. Nedávno nám například zakázali trénink na pražské Ladronce.“
Nikdo nás nemá rád, uááá (tik)

Je přitom s podivem, že například vůči cyklistům v konkrétním případě metropolitního břevnovského parku žádný zákaz neplatí.
Možná to bude tím, že se cyklisti neprojevují jako nemyslící hovada, že ?   (tik)

„Přitom kolo by při kontaktu s chodcem způsobilo mnohem větší zranění, než kdyby narazil bruslař,“ vysvětluje Pařík. „Ten maximálně ublíží sobě samotnému.“
No to je argument. (tik)

Přes nelehké podmínky progresivního odvětví u nás neustále roste o in-line bruslení zájem. „Pod svazem je registrovaných asi 400 bruslařů a pořád vznikají nové oddíly,“ říká spokojeně sekretář svazu. „Rekreačně se pak sportu věnuje tolik lidí, že by se dali počítat na desítky tisíc. Stačí se jen podívat na statistiky prodeje bruslí u nás a uvidíte, o jaký se jedná boom.“ Snad i proto, že bruslení je podle Paříka nejzdravější sport, jaký zná.
Cože? Čtyřista vyholenců ? To možná vysvětluje počet prodaných časopisů o inline bruslení :) (tik)

„Na tělo nepůsobí žádné otřesy, netrpí klouby a šlachy jako u běhu,“ vyjmenovává výhody. „Navíc provozovat in-line nestojí tolik jako třeba cyklistika. Brusle hodíte do tašky a není potřeba střešní nosič. Bruslení ani není tak nebezpečné, když je srovnáte s cyklistikou na silnici.“ První použití kolečkových bruslí je spjato s rokem 1743 v Londýně, první patent na brusle pak pochází z roku 1819. Tehdejší brusle byly podobné dnešním, ale těžko se daly ovládat.
Ano, používání bruslí je spjato s rokem 1743. Když se řekne rok 1743, hned si vybavím inline brusle. Bože, kdo to psal ? A že tehdejší brusle se daly těžko ovládat ? Aspoň něco jim zůstalo – jinak by se rychlobruslaři na Ladronce naučili buď nepadat nebo neohrožovat ostatní.  (tik)

„Do České republiky se inline dostal v průběhu devadesátých let, kdy závodníci z dlouhé ledové dráhy měli inlinové brusle jako součást letní přípravy,“ vzpomíná Pařík. „V závodní podobě se ale tehdy neprovozovalo, sloužilo jen jako doplňkový sport právě na led.“
Jo, každý si to pamatuje jinak.  (tik)

K těm nejlepším in-linistům u nás dnes patří jména jako Sáblíková, Novotná, Jirků. „Závodí se v seriálu mistrovství republiky na dráze s klopenými zatáčkami. Ve sprintu, bodovacím a vyřazovacím závodě,“ dodává sekretář. „Na silnici se jezdí půlmaraton a od letošního roku i maraton.“

Mistrovství republiky v maratonské distanci se jede v sobotu. Přijeďte do Brna. Třeba i vás in-line bruslení pohltí.
POhltí ? spíše smete z cesty… (tik)