TiK

V minulosti to bylo bez zábran, chápeš? Bylo to bez starostí a všechno bylo jako první jízda. Tam, kam jsi jel, tam nikdy nejel nikdo jinej

Do stezek pro bruslaře města v Ústeckém kraji inve…(import z brusle.info/blog)

Do stezek pro bruslaře města v Ústeckém kraji investují miliony

Ústí nad Labem — Bruslaři v Ústeckém kraji mají stále více možností, kde se mohou projet na takzvaných inlinech. Města v regionu investují miliony korun do stavby speciálních drah pro bruslaře, nákupů u-ramp a dalších překážek, které mohou využívat, nebo do cyklostezek, jejichž povrch je tak kvalitní, že po něm lze na bruslích jezdit. Vyplynulo to z ankety ČTK.

  • Devítikilometrová cyklostezka podle Labe a speciální hřiště v Ústí nad Labem
  • Skatepark, silnice Bezručovým údolím a okruh v rekreační zóně Benedikt v Mostě
  • Skatepark a dráha pro inline v Chomutově
  • Cyklostezka z Dolního Žlebu k něměcké hranici s pokračováním na německém území. Plínované pokračovní kvalitního povrchu do Děčína
  • Zámecký park v Teplicích

Bruslaři se často ve středních Čechách dělí o stezky s cyklisty
 Na asfaltových cyklostezkách ve středních Čechách se setkávají cyklisté i in-line bruslaři. Na některých místech jsou již v provozu speciální plochy pro bruslaře a obce i za pomoci milionových dotací budují nové asfaltové stezky. Vyplývá to ze zjištění ČTK.

  • Inline dráha v Kladně
  • Nepravidelné jízdy na bruslích v Kladně (ví o tom někdo něco?)
  • Cyklostezka podle Berounky z Berouna
  • Plocha pro inline ve Štěchovicích u Prahy
  • Sportovní areál u aquaparku v Kolíně
  • Sestikilometrová cyklostezka z Veltrub přes Velký Osek až ke křižovatce na Poděbrady a Libici nad Cidlinou.
  • Opravená silnice v Příbrami
  • Cyklostezka v Mladé Boleslavi
  • Upravená stezka mezi Nymburkem a Kerskem.

Ve středních Čechách mají v současné době příznivci in-line bruslení k dispozici 14 oficiálních drah. Nejdelší je trasa mezi Nymburkem a Poděbrady měřící 16 kilometrů, velmi oblíbená je například pětikilometrová Kralupská vltavská stezka vedoucí z Kralup nad Vltavou na Mělnicku podél pravého břehu Vltavy směrem na Prahu, která má být časem prodlužována směrem k pražské zoo.

Plzeňské čtvrti chtějí dráhy pro bruslaře, města v kraji zatím ne
Každá čtvrť v Plzni chce vybudovat dráhy na in-line bruslení. Okresní města v Plzeňském kraji o tom zatím neuvažují, i když radnice připouštějí, že se tomuto modernímu rekreačnímu sportu věnuje stále více lidí širokého věkového spektra. Jejich zástupci to řekli ČTK.

Města na severu Moravy investují do in-line bruslení miliony
Výstavbou bruslařských tras a parků, do kterých investují i miliony korun, reagují některá města v Moravskoslezském kraji na rostoucí vlnu zájmu o in-line bruslení. Využívají přitom dotace od státu nebo příspěvky soukromých firem. Například Opava v létě ožívá nočními jízdami na in-line bruslích, zastřešený areál skateparku ve Frýdku-Místku mohou vyznavači skateboardů a kolečkových bruslí využívat i v zimě. Naopak v Bohumíně na Karvinsku skatepark zavřeli, protože se prý tento druh sportu nesetkal s velkou oblibou, zjistila ČTK v anketě.

In-line bruslařů na jihu Čech přibývá, města staví nové trasy
České Budějovice — In-line bruslařů na jihu Čech každým rokem přibývá. Jihočeská města se sportovcům snaží vyjít vstříc a na nově budované či opravované cyklostezky a chodníky volí kvalitnější povrch. Zatímco loni se na nejoblíbenější jihočeské cyklostezce z Českých Budějovic do Hluboké v letních měsících denně pohybovalo zhruba 500 bruslařů a 2500 cyklistů, letos se poměr postupně vyrovnává, zjistila ČTK.