TiK

V minulosti to bylo bez zábran, chápeš? Bylo to bez starostí a všechno bylo jako první jízda. Tam, kam jsi jel, tam nikdy nejel nikdo jinej

S drakem ve vichřiciMůj drak má povolený rozsah vě…(import z brusle.info/blog)

S drakem ve vichřici
Můj drak má povolený rozsah větru asi do 30km/h. Takže co lepšího mě mohlo napadnout, když meteorologové varovali před vichřicí v nárazech přes 100km/h, než jít proletět draka.
Na Vypichu jsem byl zcela překvapivě sám. Velmi prudký nárazový vítr a občasné přeháňky vyhnali ostatní slabochy (čti normální lidi) a tak jsem měl celou plochu jen pro sebe.
Pravda, bylo docela složité udržet draka na zemi do té doby, než jsem se dostal na konec vodících šňůr, ale na takový pátý pokus se podařilo a odstartoval jsem.
To byla jízda.
Drak reagoval neuvěřitelně rychle a přesně. Centimetrové pohyby rukou se měnily na ostré zatáčky v rozmezí půl metru.
Stejně jako při horizontálním letu těsně nad zemí se podařila hluboké orba – drny lítaly, ale pak stačilo opět lehce přitáhnout a drak byl opět nad hlavou.
I když není moc velký, měl jsem sakra co držet a během letu kolmo na vítr jsem postupoval dopředu, abych uvolnil zátěž na šňůrách.
Ty se ale ukázaly jako nejslabší článek – po necelé čtvrthodině praskla jedna poprvé. O pár minut letu poté znova. A pak začala praskat okamžitě po startu. Nevím, jestli byla nahnilá od špatného vysušení nebo co se dělo, ale létat už se nedalo.
Stejně jako při posledním letu zůstal drak jen na jednom lanku a než jsem stihl zareagovat, v plné rychlosti to vzal o zem.
Odnesla to jedna vzpěra – resp. její část. Jak se později ukázalo, opravit to možná půjde podomácku.
A šňůry ? Viděl jsem speciální, ale nakonec jsem v Dlouhé ulici zakoupil tenkou horolezeckou vázací. Pravda, je trochu těžší, než původní, ale pokud bude foukat, drak by to měl unést.
Takže pár nutných oprav a vzhůru du větru.
Nepřidal by se o víkendu někdo ?