TiK

V minulosti to bylo bez zábran, chápeš? Bylo to bez starostí a všechno bylo jako první jízda. Tam, kam jsi jel, tam nikdy nejel nikdo jinej

Cyklostezka v Pískugoogle mapaNení to tak dlouho, …(import z brusle.info/blog)

Cyklostezka v Písku

google mapa

Není to tak dlouho, co Písek utrpěl otevření cyklostezky. A protože z doslechu mám, že je hojně využívaná k bruslení, byli jsme se na ni s Lenkou podívat. A už podle toho, že Lenku zmiňuji je jasné, že počet koleček nebyl roven osmi. Kolečka byly tři. Ale to už je zase jiná pohádka.

Jsem prilis sexy na zadani alternativniho textu ;)  Jsem prilis sexy na zadani alternativniho textu ;)

Výstavba a provedení je podobné dalším cyklo/inline stezkám (např Praha -Zbraslav). Společnými znaky jsou trasa odnikud nikam, jejích malá délka a poměrně výrazná suma za stavbu.
Konkrétně pro Písek: Regenerace Sedláčkovy stezky, náklad 3,7mega, dílka podle google map max 2km. (necelé dva tisíce Kč na metr).
Stezka začíná na Nábřeží 1. máje (cyklostezka, zámková dlažba) a vede po proudu Otavy. Od základního kamene/informační cedule vede hladce asfaltovaná cesta po břehu. A hned několik klasických nevýhod: okraje (podklad) je tvořen drobným stěrkem – který se pochopitelně dostává na asfalt. Ale je pravděpodobné, že větší provoz lidí kamínky odkope na stranu.
Druhou a horší chybou je šířka. Nebo spíše její absence. Pokud se vám zdá zmíněná cesta na Zbraslav úzká, tady je to horší. V některých místech je to tak-tak na dvě kola či bruslaře. Pokud by dva bruslaři chtěli jet vedle sebe, kolem se už nikdo nedostane ani v jednom směru.

Jsem prilis sexy na zadani alternativniho textu ;)  Jsem prilis sexy na zadani alternativniho textu ;)  Jsem prilis sexy na zadani alternativniho textu ;)

Cesta se jinak příjemně klikatí mezi nově vysazenými stromy, v jednom místě s malým převýšením, které ale není kritické a je to spíše příjemné zpestření jízdy.
Bohužel po relativně krátkém úseku následuje značka „Konec cyklostezky“ a stezka je (oficiálně) ukončena. Samozřejmě lze pokračovat po novém asfaltu až k vodácké hospůdce.
A jak Pavel potvrdí, cesta bez hospůdky v dosahu jako by neexistovala.
Další cesta pokračuje již starším asfaltem plus minus kvality. Podle turistické značky se dá dojít na Zvíkov – ale jestli asfalt nekončí za první zatáčkou či v jaké je kvalitě jsem už nezjišťoval. Buď v létě, nikdy nebo poreferuje někdo jiný.

Jsem prilis sexy na zadani alternativniho textu ;)

Co závěrem ?
Jestli jste z Písku nebo jím projíždíte, můžete zkusit. Ale jezdit tam jen kvůli novému či vyjímatelnému terénu těžko.