TiK

V minulosti to bylo bez zábran, chápeš? Bylo to bez starostí a všechno bylo jako první jízda. Tam, kam jsi jel, tam nikdy nejel nikdo jinej

Redyzajn

Ale ne u mě. Magazinline změnil svou tvář – potřetí za svou webovou existenci.

První stránky jsem nedělal já – kromě drobných úprav na konci funkčnosti. Druhou verzi jsem dělal už kompletně. Z hlavním důrazem na propagaci časopisu – tudíž hned nahoře bylo jasně čitelné co že je to za časopis a možnost hned  ho objednat. Celé jako propagace časopisu a ne další tuctové stránky o bruslení.

Redesing jako takový je jistě krok vpřed: moderní stránky už zase módně vypadají trochu jinak a možná ani funkčně už to nebylo ono. Nakonec jsem změny nedělal já. Sice jsem se během života stránek několikrát ptal, jestli nějaké změny či udělat to úplně jinak, ale odpovědí byla až nová beta verze stránek od jiného dodavatele.

Screeenshot jedné z vývojových verzi – web.archieve.org mi moc nepomohl a více se mi v mých archivech hledat nechce.

mgz2

Zpětně vím o několika chybách, ale tenkrát to bylo to nejlepší, co jsem udělal. Stránky fungovaly, podle google stats návštěvnost slušná a konverzní poměr také.

A teď kompletně nové.

mgz1

Další nudné stránky o bruslení. Že se jedná o propagaci časopisu lze najít jen náhodou – tváří se jako další zpravodajský portál o bruslích. Čímž si podle mě podkopává půdu pod nohama: papírové číslo nebude nikdy tak aktuální, nedostatek lidí v redakci pro naplnění obého. To jsem říkal už kdysi L – na co galerie, když propagujeme časopis ? Nakonec byly rozsáhlé galerie “vítězství kvantity nad kvalitou” a z nich nulový prospěch: nulová konverze, uživatelé po prohlédnutí fotek nešli na stránku časopisu ať se to snažilo propojit jakkoliv.

Fotky jsou také dlouhodobý problém časopisu: kvalita mizerná. Jak technická kvalita (nízké rozlišení pro tisk), tak fotografické chyby (uříznuté ruce/nohy/brusle) jsou zcela běžné.

Bohužel s novou verzí (prý také nepěkné porodní bolesti) nemám přístup do statistik a netuším, jaký dopad na návštěvnost/konverze nové stránky mají. Ono je to možná i dobře – kouzlení s čísly “vezmeme to největší (page views) a budeme ho vydávat za unikátní návštěvníky)” je děsivé samo o sobě. O inzerentech nemluvě.

Nezbývá než popřát hodně štěstí s novým vzhledem a hodně spokojených čtenářů.