Sportovní sociální sítě, které nepotřebuji-[import z mamil.cz]
V dávných dobách jsem používal sports-tracker.com. Měl bezvadnou flash klient-server verzi, ale když se majitelé rozhodli, že už to není cool, s novou verzí byl čas tuhle službu opustit. Ne, fakt se nepovedla.
Nakonec se mi z ní podařilo dostat všechny GPX soubory, ale už jsem je nikdy nikam nenahrál.
Pak přišla Strava. Objevená asi náhodou, ale měla (a má) výhodu, že data do ní se dají dostat v podstatě odkudkoliv. Snad každá aplikace, každé hodinky, mají přímé sdílení sem. Pravda, ven to jde ztuha, ale kdo by chtěl něco jiného, že ?
Na Stravě jsem byl několik spokojených let, i když souběžně jsem si vyvinul vlastní tracker, který plní to, co chci a potřebuji. Inspirováno hlavně Stravou, nicméně nápady jsem kradl i odjinud a občas něco nového doplním. Importy GPX, takže jsem se stal nezávislý na vendor-lock-inu.
Před rokem (a maratonem) jsem si zkusil Stravu zaplatit – že mi to pomůže s časem a tak. Ze tří balíčků jsem zvolil dva – Training a Analysis. Analýza je jasná, ale v podstatě se scvrkla do sledování jednoho grafu únava-forma-kondice. Časy v tepových zónách, frekvence kroků a tepovky mam u sebe.
A tréning ? To bylo to hlavní. No, první – maratonské plány nepočítají s hrochy, takže to bylo na 12 týdnů, zatímco já to měl na půl roku. Stejně tak přestože na mě mé Garminy hlásily co mohly, vyhodnocování plánu (4×200 rychle… hodinky to viděj… Strava ne) neprobíhalo dle mých představa a v podstatě mi to čárkovalo jen odběhané kilometry. Tak jsem si to v této formě přidal k sobě.
A to bylo za pár dolarů vše.
Do toho Garmin přišel s redesignem svého webu, který je sice pořád řádově nepřehlednější, ale informací poskytuje stejně.
Nechal jsem tedy Stravu na rok a měsíc před koncem neobnovil předplatné. Ano, jako správná socka jsem kalkuloval s tím, že pokud mi něco nabídnou, tak bych mohl zůstat, ale v zásadě mi to bylo jedno.
Long story short – mailem mi oznámili, že další platba nebude a druhým, že jsem přeřazen do free programu. Šmytec.
Tak nějak jsem čekal něco víc – obzvlášť, když mě po ukončení bombarduji in-app reklamou na dva měsice zdarma (pro nové jen měsíc).
Teď už jen čekám na skvělé video „Rok ve sportu“, který Strava (snad každoročně) generuje a pak ji odpojím od automatického sdílení.
Přínos v podstatě nulový (dobře, segmenty super, ale za to to nestojí) a mých dat se po netu povaluje už dost, tak proč přidávat nová.