Bruslení v dešti
není ani tak skvělé, ani tak nemožné, jak se traduje.
Co je potřeba ?
- brusle
- déšť
To je v zásadě vše.
Napřed rizika.
Klouže to.
Samotný mokrý asfalt není nic tragického. Pokud se přidá prach/bahno/listí, je to ztracené. Nedá se pořádně ani odrazit, ani rychle změnit směr, natož zastavit.
Je třeba hodně myslet dopředu a všechny změny rychlosti i směru plánovat hodně dopředu. A pak je vykonat velmi pomalu a plynule. Ano, hlavně plynule – čím plynulejší změny, tím menší pravděpodobnost, že to uklouzne. I když to samozřejmě není stoprocentní.
Ložiska.
Samotná voda nemá až tak destruktivní účinky. Pokud jsou ložiska namazaná a dobře zakrytovaná, rozhodně chvíli vydrží. Ale písek a další bordel, který se naplaví s vodou a v ložisku zůstane je na vině, že po pár jízdách v dešti se bude buď mohutně čistit, nebo rovnou měnit za nové.
Rýmička.
Není co dodat.
Údržba.
Nudná, pracná. U slušných ložisek propláchnout WD40 a nechat, jinak kdo se s tím chce rozebírat a čistit, jeho věc. Poměr ceny nových ložisek k bordelu a času, který je potřebný pro čištění je na vás. A pokud ty louže byly hodně hluboké, tak nechat botu uschnout i zevnitř na topení.
Klady ?
Občas spíše nutnost – déšť všude kolem, domů do sucha daleko. A protože ideální podmínky neexistují, je dost pravděpodobné, že to ložiska odnesou tak jako tak. Proč si to tedy neužít ?
Projíždět louže, slajdovat, brzdit všemi možnými způsoby, které na suchém asfaltu příliš ničí kola… představivosti se meze nekladou.
Jednou za čas to za nová ložiska stojí.
A proč o tom píšu ? Za poslední dva dny jsem byl dvakrát ne Letné a dvakrát jsem se domů vracel v dešti…
PS. Tohle už je moc :)