TiK

V minulosti to bylo bez zábran, chápeš? Bylo to bez starostí a všechno bylo jako první jízda. Tam, kam jsi jel, tam nikdy nejel nikdo jinej

K2 Soul Slide 2005 – první dojmy. Už od jara jse…(import z brusle.info/blog)

K2 Soul Slide 2005 – první dojmy.
Už od jara jsem sháněl brusle. Ani ne agressiv, ani ne fitness. Časem se výběr zůžil na několik typů a finálně to vyhráli právě K2 soul slide.
Jedná se o inovaci modelů Soul slide, poprvé uvedených před několika lety jako U-rampová alternativa ke K2 fatty.
Letos ale byla uvedena inovovaná verze a tady jsou mé první dojmy:
Na první obutí se brusle netváří pohodlně. Není to typ „bačkora“, který se okamžitě přizpůsobí noze. Na druhé straně nikde netlačí a výborně sedí na noze. Další nezvyk je zapínání: napřed uvázat tkaničku, pak přes ní utáhnout pásek na suchý zip, pak zapnout přezku (s možná zbytečně dlouhým páskem) a nad ním ještě pásek na suchý zip na holeni.
Teoreticky.
Prakticky jsou boty poměrně tuhé a pokud neradi brusle zapínáte až do poloviny holeně, lze vystačit s přezkou a nártní páskou.
Nezvyklý je krátký rám: oproti jiným bruslím s 80mm koly jsou Soul Slidy neuvěřitelně obratné a živé. S tím souvisí větší náročnost ovládání a udržení přímého směru a daleko menší poloměr zatáček. Od agressivních modelů převzaly mizivý podpatek.
Další podraz je brzda. Ano, tyhle brusle jsou vybaveny brzdou. Samozřejmě sundavací, ale s tím souvisí šrouby – je použito originální uložení, tudíž není možné použít jakékoliv jiné. Neboli: sundáme-li brzdu, přebývá jeden šroub dlouhý a jeden krátký ( a nesehnatelný) chybí. K2 do krabice ( na rozdíl od některých jiných modelů) nepřidává kratší šroub a prodejce mě varoval, že odendání brzdy se nedoporučuje. Sjíždí se víc kolečka a snižuje tuhost rámu. No, s prvním by snad souhlasit šlo…
Problém jsem řešil šroubem ze starých bruslí a půl hodinou práce ba brusce. Nevypadá tak skvěle, ale jinak bez problémů…
Testovací trasa přes Prahu (Malešice – Želivského – Václavské náměstí – Letná) ukázala několik drobností: továrně osazená kola se poměrně rychle sjíždí, vzhledem k jejich profilu zase není problém zapadnout do jakékoliv díry (speciálně zámková dlažba se jim nelíbí).

Points sídlí proti Malešické teplárně. Cesta odtamtud není nic moc: napřed asfalt prorostlý pampeliškama, po napojení na Černokosteleckou je to zámková dlažba. V kombinaci s novými bruslemi, na které nejsem zvyklý docela nepříjemná kombinace.
Pak už vyšlápnout kopeček kolem Vinohradských hřbitovů (děkuji za 80mm kola – jinak by se tam snad nedalo projet ani s kolem) a jsem na Želivského. Přesun na silnici a zvýšenou rychlostí směr |Flóra. Auta mě (zatím) předjíždějí.
Z Flóry je to už klasika. Přidávám na nová kola a ložiska dělají své. Auta předjíždím dle předpisu zleva, s čímž mají někteří výžné problémy. Slalom na Muzeu mezi lidmi na přechodech a plnou rychlostí dolů po Václavském. Opět velké kola: dlažba bez problémů.
Pak už překličkovat pařížskou (koně a luxusní auta) a Letná.
Drobná exhibice, chlubení se novýma bruslema na potkání, slalom, Tygřík a tak. Konec první cesty.

A shrnutí po prvních pár dnech ?
Vynikající brusle pro pokročilejší jezdce. Dojem kazí jen (ne)dostupnost a patálií s brzdou.

Technická data:
kola: max 80mm, osazená kola K2 80mm/82A.
Rám: hliník
Bota: Koženka/látka, umělohmotné oděrové zóny.
Zapínání: tkanička, páska na suchý zip přes tkaničku (krom jiného supluje i power strip), přezka a nad ní ještě jedna páska na suchý zip.
Ložiska: ABEC 7
Osazení: šrouby nekompaktibilní s ničím jiným.