http://www.booster-blades.com/A no to je zase krav…(import z brusle.info/blog)
http://www.booster-blades.com/
A no to je zase kravina
http://www.booster-blades.com/
A no to je zase kravina
O bruslích kolem značky 40m
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/10121576240-v-kondici/32344.html
Reklama na letošní Pražský maraton uvádí, že se pojede konečně bez kostek.
Je to pravda ? Průvodce trasou inline závodu na 10km krok za krokem.
Vycházel jsem z této mapy a následujícího rozpisu:
Start: Nábř. Ludvíka Svobody, Těšnovský tunel, Rohanské nábřeží, Šaldova, Sokolovská, Švábky, Voctářova, Štorchova, Libeňský most, Jankovcova, U Uranie, Přívozní, U pergamenky, Ortenovo nám., U Uranie, Jankovcova, Jateční, Komunardů, Bubenské nábřeží, Nabř. Kapitána Jaroše, Nabř. Edvarda Beneše, Čechův most,Cíl: Pařížská
Start:
V oblasti startu je několikaproudá silnice s asfaltem rozumné kvality – to úplně hladkého povrchu to je sice poměrně daleko, ale na větších kolech si toho člověk ani nevšimne. Na tvrdších kolech ano.
Sjezd do Těšnovského tunelu (proslavené „Husákovo ticho“) – uhlazené koleje od pneumatik, drsnější středy jízdních pruhů. Na křižovatce (a vlastně i na všech dalších) vyjeté koleje v asfaltu.
Rohanské nábřeží
Trasa známá z Lifeinline závodů. Slušný povrch, místy spáry z měkkého asfaltu, sem tam vyjeté hrboly. Zatím stále žádná dlažba.
Šaldova – Sokolovská
Elegantní esíčko ukončené přejezdem kolejí (pokud se pojede ve správním pruhu. Pokud bude uzavřen protisměr, tramvajové koleje odpadají.
Sokolovská – Švábky
Stále zůstává zhruba stejně kvalitní povrch a platí z předchzejícího odstace – pokud se nepojede protisměrem, následuje další přejezd tramvajových kolejí. Plus nějaké nezakryté kanály na křižovatce.
Švábky – Voctářova
Hrubší asfalt, ani ojeté pruhy nejsou bez drncání stejně jako následující
Libeňský most
Nevím, kterou stranou se na něj bude najíždět, tudíž není jistý ani přejezd kolejí. Povrch na krátkém stoupání je střední kvality.
Libeňský most – Jankovcova
Asfalt „oblýskaný“ od aut, na přechodu lehce zvlněn.
Jankovcova – U Uranie – Přívozní – U pergamenky
Široké silnice s kvalitním asfaltem. Místy lehce zvlěné, mnoho prasklin zalévaných oním nepopulárním měkkým asfaltem, který v teple měkne a dokáže bruslaře zabrzdit na pár centimetrech.
Ortenovo náměstí.
Otočka kolem Ortenova náměstí. Mírně hrubší asfalt a profil vozovky svažující se směrem k chodníkům. A vyšší koncentrace kanálů. Při návratu zpět na hlavní lehce vyjeté koleje od aut.
U pergamenky – Přívozní – U Uranie – Jankovcova
viz výše.
Jen přejezd tramvajových kolejí u Libeňského mostu a hned za ním cca dva metry dlažby. Dál následuje kvalitní asfalt.
Jateční – Komunardů – Bubenské nábřeží
Až do ulice Komunardů to jde. Ale asi padesátimetrový úsek v ulici Komunardů je čistá dlažba typu „kočičí hlavy“. Vjezd na ně je ještě pro jistotu ze zatáčky. A přes tramvajové koleje.
Bubenské nábřeží – nábřeží kapitána Jaroše
Nejsem si jist, kudy přesně povede trasa u Holešovické tržnice a tudíž nevím, kde se pojede přes koleje. Ale to, že se opět bude křižovat tramvaj je velmi pravděpodobné. Trasa vede po víceporoudé hlavní silnici, kde jsou obzvlášť u semaforu vyjeté koleje a oblíbené spárování.
Nábřeží kapitána Jaroše – Nábřeží Edvarda Beneše
Druhý horší úsek. V první části se lze dlažby vyhnout maximálně jízdou po kolejích, u Letenského tunelu je buď jen dlažba nebo jeden vyasfaltovaný pruh v protisměru v podjezdu. Tam je ale zase nevýhoda v postaveném lešení, které je právě v nejnižším bodě podjezdu přes celá asfalt a druhá pruh je vydlážděný.
Čechův most
K Čechovu mostu je povrch kvalitní. Opět záleží na tom, kudy přesně se pojede a jestli se budou tramvajové koleje přejíždět či nikoliv. Při odbočování na Čechův most je asfaltový pruh široký necelý metr, jinak je dlažba a tramvajové koleje.
Pařížská – Cíl
Opět bude záležet na přesném vedení trasy – pokud se ještě na Čechově mostě přejedou koleje a do Pařížské se pojede v protisměru, je asfalt. Pokud se v protisměru nepojede, je u Právnické fakulty několik desítek metrů tramvajových kolejí a opravdu nekvalitní a nesjízdné dlažby.
Jako finále pro sprint jsou v dále v Pařížské dva retardéry. Jedny z nejvyšších v Praze a ke konci je asfalt rozbit od kopyt koní, táhnoucích vyhlídkové kočáry.
Závěr
Trasa hodně připomíná někdejší pokusnou trasu navrhovanou lidmi z ladronka.cz. Celkově se hodně snaží vyhnout dlažbě a až na tři místa se jí to docela daří. Běžný bruslař zvyklý na jízdu po Praze si bude pochvalovat, že je to bez dlažby, rychlobruslaři zvyklí na hladké ovály to budou mít trochu složitější.
A reklama že „letos bez kostek“? Není pravdivá.
PS: Pokud se divíte, proč jsou fotky v galerii tak zpřeházené, tak vězte, že to je jeden z důvodů, proč přidávání fotek přes ftp není spuštěné pro veřejnost.
Cyklojízda jaro 2007
Jako každý rok jsou kromě běžných cyklojízd (třetí čtvrtek v měsíci) i dvě velké – jak účastí, tak propagací.
Letošní jarní cyklojízda startovala dnes v 18 hodin na Náměstí Jiřího z Poděbrad. Přijel jsem ve tři čtvrtě a rozhodně jsem nebyl poslední. Cyklistů se sjelo mnoho a bylo k vidění mnoho typů kol: od sobi20 přes prvorepublikové stroje až po něco, co bych označil za motorku bez motoru.
Stejně jako lidé. Od normálního oblečení přes cyklodresy po sametová sáčka.
Mimochodem – trávník před kostelem slouží spíše k venčení psů a jen málokterý cyklista, krátící si cestu, zvládl prokličkovat mezi všemi exkrementy. Já to nezvládl.
V šest hodin zvony – nevím, zda se konala nějakí modloslužba, ale zvonily přes pět minut. Během kterých dorazilo mnoho dalších kolařů.
Pak už jen krátký projev na téma „buďme na sebe hodní“ a jelo se. Trochu netypicky trasa vedla nikoliv po Vinohradské, ale bočními ulicemi Žižkova s výjezdem na křižovatce Bulhar.
O organizaci se starala Policie ČR, ale v zoufale nedostatečném množství. Dobrovolných „špuntařů“ bylo také poskrovnu a tak to občas nebylo jednoduché. Z náměstí jsem odjížděl mezi prvními, špuntoval jsem na první křižovatce, tudíž jsem po prvních metrech byl praktiky poslední.
To se zopakovalo na magistrále – od Bulhara k Václavskému náměstí. Zavřeli jsme všechny pruhy pro cyklisty, což někteří řidiči nesli velmi těžce. Ona logika, která nutí řidiče snažit se projet tři pruhy plné cyklistů, mi zůstává utajena.
Peloton potom objel horní polovinu Václavského náměstí – no, projeli. Dost se čekalo a moc nejelo.
Odtamtud zpět po magistrále přes Štvanici na Výstaviště, kde celá akce končila.
Projížďka příjemná, organizace lehce slabší – viz nedostatek policistů i dobrovolníků ochotných někde přibrzdit dopravu.
Nevím, co jsme protestem dokázali (pokud něco), ale podvečer to byl strávený příjemně.
PS: Po tom, co mi odešel malý foťák, obrazová dokumentace bude spíše výjimečně, pokud vůbec.
Galerie na www
Z ICQ
Bubo, 12.4.2007 12:49 :
ted resim jiny veci, budu se zenit :D
Když bulvár, tak bulvár
Jak rád bych řekl, že jsem to nečekal
ale říct to nemohu.
Ano, má t o souvislost s proběhlým natáčením České televize. Přes milion lidí se k nim dostal můj telefon a já plný mladické nerozvážnosti jsem souhlasil, že zkusím sehnat bruslaře.
Slalom byl jasný – dohnat kýblemena s Martinem Ondrou – zbytek už byl nepodstatný. Za to mají v galerii pár fotek.
A dál ?
Největší průšvih byli kluci na agressiv. Slíbilo jich účast kolem deseti, počítal jsem s tím, že tak pět přijde. Nepřišel nikdo, takže jsem tam stál jak idiot a jenom se blbě omlouval. Prima.
Za Rolldance se s Tóčou nepočítalo – už předem avizoval, že nebude mít čas. Na Letné se objevil až v pozdních večerních hodinách.
Proč ale za Rolldance nedorazil nikdo je mi záhadou. I když – možná už další reklamu zdarma v tv nepotřebují.
Další úžasné věc byla, jak se všichni snažili komunikovat přezemě. Řekni, zeptej se… Ale stejně jsem to nevydržel a nasměroval zúčastněné na jiné místo slalomu – vím, že tam to vypadá dobře – viz foto.
A závěr ?
Nespoléhat na jakoukoliv aktivitu bruslařů (čest vyjímám) a nepočítat s ničím dohodnutým.
Vysílat se bude poslední dvě dubnové soboty a první květnovou.
Update: zmotal jsem jmena, neco malo jsem uvedl do poradku, na zbytek kaslu
Pokud jste se dneska někdo díval na zprávy TV Nova, viděl jste, že v Ostravě hojně využívají nedostavěnou (čti „testovací ukázka, jak by to mohlo vypadat, kdyby byly peníze na propojení s jinou civilizací“) dálnici pro bruslení. Podle TV povrch vypadal docela slušně a protože se zmiňovali o otevření 2009, ještě to nějakou dobu asi vydrží.
V archivu TV Nova jsem tuhle reportáž (zatím ?) nenašel – Pavle, co nějaké podrobnosti ?
Aktualizace
Už to tam je ¨
A pro jistotu i lokální mirror
Dnes jsem na Letné byl jenom chvíli – ale o to podstatné jsem nepřišel. Tedy – ani ne tak podstatné,jako veselé. A co veselejšího může být, než neštěstí, které se stane někomu jinému.
Tentokrát se obveselování chopil Pirát je jeho kreace „padám na záda tak, aby to trvalo co nejdéle a zároveň se snažím nerozbít sklenici a nerozlít pivo“ byla ohodnocena maximálním počtem deseti škodolibců.
A protože jsem Pirátovi během záchvatů smíchu slíbil blog-post, tímto mu to plním. Howgh !
Důležité !
Pro natáčení pořadu České televize o bruslení jsou potřební lidé jezdící freestyle slalom a/nebo agressiv.
Termín je (předběžně) středa 11.4. kolem 17h na Letné.
Pravděpodobně to bude zadarmo – ale zase budete v televizi.
Kdo ma zájem (a nedohnal jsem ho osobně), pište ma muj mail tik@tik.cz nebo si mezi sebou předejte můj telefon – zveřejňovat ho na webu nehodlám