TiK

V minulosti to bylo bez zábran, chápeš? Bylo to bez starostí a všechno bylo jako první jízda. Tam, kam jsi jel, tam nikdy nejel nikdo jinej

IAEC-Inline-Alpin-Europacup Prahapůvodní plán zúča…(import z brusle.info/blog)

IAEC-Inline-Alpin-Europacup Praha
původní plán zúčastnit se závodů přímo osobně dostalo první trhlinu, už když jsem v dešti drncal po trávě kolem. A zbytek obstarala moje lenost a nechuť k soutěžení všeobecně.
Závodní trasa (viz propozice) byla v době mého příjezdu už uzavřena a první závodníci dojížděli do cíle. A také občas padali.

Na u cíle jsem pokecal s kolegou fotografem (nebyl si zcela jist, zda je oficiálním fotografem závodů, ale honorář v podobě bageta a energetického nápoje dostal). Kromě toho se tam potulovali ještě další zástupci Letné, i když většina rychlobruslařů byla asi spíš v Brně.
Co se týče závodní dráhy, na rozjedu stál nájezd (jako by to z toho kopce nejelo dost rychle už tak) a pod ním řada více-méně pravidelně rozestavěných branek. Fungují stejně jako u lyžařského slalomu – jedeš kolem tyče, praštíš do ní, ona sebou flákne o zem a narovná se. Tedy – aspoň teoreticky. V praxi je na každých pár tyčí člověk, který je narovnává, postrkává a všelijak o ně pečuje. A taky zapisuje, pokud někdo jede jinudy, než kudy má.
A pod tím vším cíl a časomíra.
Tímhle se proplétají závodníci. Styl jízdy a závodů má blíže k zimnímu slalomu na sněhu než k bruslení. Což je vidět i na dresech a vybavení. Všichni v elastiku, opancéřováni jak Bubo po úraze, na výběr před každou jízdou z několika variant koleček, bruslí, holí a ložisek. Sáhodlouze se rozcvičují a provádějí všelijaké protahovací cviky. Pak většinou v ponožkách dojdou od tábora pod přenosným stanem ku startu, obují se, provedou dalších pár cviků, odstartují, rozbijí se v prvních dvou brankách a ukončí první ze dvou kol závodu.
S drobnými variacemi se to samé opakuje v druhém kole.
Z pohledu diváka se také moc neděje. V zhruba minutových intervalech se po trati přežene závodník, k tomu se od moderátora dozví kdo to je, zda je na horní části dráhy či na dolní. Což ho jako informace potěší, protože jinak musí spoléhat na svoje oči a jednoduché pravidlo: stojím dole, nevidím závodníka – závodník je v horní části. Stojím dole, vidím závodníka – závodník je dole a jede do cíle. Adekvátně pro situaci „stojím v horní části“. Občas se tyto údaje dozví v jiné jazykové mutaci. Další (a poslední) možností je prohlížet si stany/depa jednotlivých závodních týmu(otec, realizující se na dětech, 1-5 převážně vlastních děti a nějaká ta dospělá žena k tomu) a přihlížející diváky/divačky.
Trávil jsem tam jedno kompletní kolo (děti, předškoláci, předškolačky, školáci, školačky, mladší žáci, mladší žákyně, starší žáci, starší žákyně, muži, žena a psi…A to jsem jistě na několik kategorií zapomněl.
První kolo jsem nestihl začátek, druhé jsem nudou nevydržel všechny muže. Ano, nudou. Většina závodníků jede to samé na těch samých místech tím samým style – nuda k ukousání.
Takže zajímavé byly dvě události:

 
přihlížející slečna a zajímavě provedené brusle.

 

Tohle bych venoval vsem zanicenym bikerum na techt…(import z brusle.info/blog)

Tohle bych venoval vsem zanicenym bikerum na techto strankach…

Z dnešního návratu ze skateparku:jenjsem si vklid…(import z brusle.info/blog)

Z dnešního návratu ze skateparku:
jenjsem si vklidu jel z kopce (50+, jel jsem stejne jako auta) a kdyz jsem chtel odbocit, kde se vzala, tu se vzala zenska, stoupla si doprostred odbocky a koukala, jak mi to hezky jede.
Mel jsem na vyber bud trefit ji, nebo do travy. Po deste. Mokre.
No, drny litaly, ja nadaval ale nakonec jsem to bahno ustal, ani nevim jak.
No a zenska (stale uprostred silnice) se rozcilovala, ze jsem se ji malem nevyhnul a ze jeji deti v parku se ji na bruslich vyhnou vzdycky….

Aktualizace
Bahno – můj dnešní úděl
Večer jsem vyrazil, dle svých slov, zmoknout. Na Letné to bylo ještě dobré, ale hovězí nápad vyrazin la Ladronku se mi vymstil – pršet začalo kousek pod vojenskou nemocnicí.  Což nepotěšilo přesto, že jsem zrovna seděl v tramvaji.
Na nejbližší stanici jsem vystoupil a začal zkoumat, jak se dotanu z (jinak velmi příjemého) kopce.
A tu se dostavil hovězí nápad číslo dvě. Silnice V průhledu. Kdo zná, ví, kdo nezná, ať se jde podívat. Je to z kopce. Hodně.
No a abych to korunoval, vzal jsem to po trávě.
I přes rozmoklost je svah takový, že brusle lehce zrychlovaly.  Obloučky, či spíše pokusy o ně na mokré trávě také dodávaly adrenalin. A pokud se díváte na mapku, tak ten "minikruhový objezd" byl třešínkou na dortu.
Proletěl jsem tam, drny (opět) létaly, nějakým zázrakem jsem se vmezeřil mezi dvě auta a po mokrém asfaltu jsem se snažil trefit pod železniční most, což se povedlo. Těsně.
Zastavit a odbočit směrem k domovu už byla vcelku sranda – ale až bude sucho, tak si ten sjezd po trávě zopakuju…

Aktualizace 2
jak se po studiu mapy ukázalo, je tohle přeně ta trasa (no dobře, tráva ne), na které se pojede IAEC-Inline-Alpin-Europacup Praha.
Začíná to vypadat vesele – kdože se také přihlásí a nenechá mě v tom samotného ? Což třeba podívat se na profil tratě?

Středa 16:00 (podle počasí) – návštěva Hanspaulské…(import z brusle.info/blog)

Středa 16:00 (podle počasí) – návštěva Hanspaulského skateparku
Sraz viz zastávka MHD U Matěje
Aktualizace
A nepoučím se a nepoučím. Minimálně do pěti svítilo sluníčko a jezdilo se bez problémů. Skatepark prázdný…

A jedna z redakční pošty: Pavel (ne ostrava) se pt…(import z brusle.info/blog)

A jedna z redakční pošty: Pavel (ne ostrava) se ptá, kde se v Praze dá jezdit za deště (sněhu atd).
Mě napadly:

  • Letná u pokladen (kam chodí Radek s kurzy
  • Štvanice – skatepark
  • Štvanice – ledová plocha v létě bez ledu.

A co dál ?

Otázka za pět bodů: kdo asi vyhraje Free Letnou, k…(import z brusle.info/blog)

Otázka za pět bodů: kdo asi vyhraje Free Letnou, když Kýblmen nesedí v porotě ?

Zajímavá diskuze na ladronka.cz. Hlavně od příspěv…(import z brusle.info/blog)

Zajímavá diskuze na ladronka.cz. Hlavně od příspěvku PRAHA? Benitto, 13.04.2006 17:12,

Aktualizace:
To by mě zajímalo, zda si příspěvku od Sylvy všimla redakce Ladronky až po té, co jsem odsud odkázal na diskuzi…Ale už z toho mají článek. A pro jistotu podepsano jen redakce a převzato z diskuze – i když v ní je jméno autorky uvedeno.
A to když jsem  ráno příspěvek v kopii našel v poště, tak jsem přemýšlel, jestli se o tom vůbec budu zmiňovat…

…(import z brusle.info/blog)

Možná znáty tyhle slalomové videa – já ne. Zatím j…(import z brusle.info/blog)

Možná znáty tyhle slalomové videa – já ne. Zatím jsem stihl jen první místo muži – a nechápal jsem od začátku do konce…

Žilinu okouzlil Petr Kubíček, zvaný Točič. Už v př…(import z brusle.info/blog)

Žilinu okouzlil Petr Kubíček, zvaný Točič. Už v předvečer závodu vytvářel neuvěřitelné kreace na chodnících a udivoval chodce i pivaře v zahradních restauracích. A své umění předvedl tradičně i v rámci Nestlé LIL Tour – sólově, protože jeho kolegové tančili jinde. „Na dvouřadých bruslích (quadech) jezdím už dvacet let, zkusil jsem to i na in-linech, ale je to jako srovnávat silniční motorku a harleye. Jedno je o rychlosti, druhé o pohodě. A mě jde o pohodu. Většinou jsem lidem pro smích, moje brusle jsou už spíš kuriozitou, ptají se mě, kde jsem je našel, zda na půdě nebo v bazaru. V Česku tady jezdí na quadech tak maximálně dvacet lidí. Ve světě se používají daleko víc, existují tam haly na tančení, nejlepší jsou jednoznačně černoši. Učím se od černochů, snažím se okoukat jejich styl, triky. Tady neexistují pravidla, je to jen o pohodě. Nejvíc jezdíme v Praze na Letné, občas na Ladronce. Jsem díky Nestlé LIL Tour známější, lidi se se mnou chtějí fotit, snažím se pomáhat začátečníkům, i když mají in-line brusle,“ vyznal se stále populárnější Točič.

www.lifeinline.cz