Jak je pět bruslařů v deseti klubech (a navzájem se nenávidí)
Na inlajn.cz je shrnující článek o stavu a současném dění kolem Českého svazu kolečkového bruslení (ČSKB). Zajímavé čtení.
Na inlajn.cz je shrnující článek o stavu a současném dění kolem Českého svazu kolečkového bruslení (ČSKB). Zajímavé čtení.
a nezbývá, než se ptát, kam zase kapříci připlují.
Praha vypoví smlouvu nájemci ostrova Štvanice. Není s ním prý domluva
Takže tak: Praha nechala jinou organizaci zbourat stadion (a je z obliga) a teď se může stylizovat do role zachránce a převzít ostrov bez zátěže historického stadionu. A možná ho prodat / pronajmout několikanásobně dráž.
Co jsem psal zde: http://b.tik.cz/archives/tag/stvanice
Přiznávám (nerad), že zcela nové rámy Kizer jsem našel více méně náhodou při úklidu. I s novými kolečky na agressiv. Tak co s tím ? Smontovat !
Za základ posloužily osvědčené boty K2 Fatty Pro – s nájezdem tři sezony, byť většina s rámy na 80mm kolečka (street až fitness). Montáž/demontáž nepřinesla nic neobvyklého (snad kromě nánosů špíny) a za chvíli byly hotovo.
Rámy Kizer jsou elegantní, byť poměrně těžké. Na vině je kovová konstrukce, na kterou jsou šroubovány umělohmotné vyměnitelné díly. Celkový rozchod rámu i přes velké vybrání uprostřed není příliš velký proti mému současnému 247mm rámu je delší asi o pět centimetrů. Nezvyk a přílišná stabilita se objevuje v zatáčkách i po doskoku točených triků (180, 360).
Poněkud netypicky jsou řešeny osy šroubů – v jedné polovině rámu je závit a šroub je z jednoho kusu – dotahuje se tedy do rámu a stačí jeden imbus. Šrouby jsou velmi tlusté a standardní vymezovače se na ně nevejdou. Ty, dodané k rámu se zase nevešly do těchto kol. Takže prasácky bez nich.
Kola Jeph Howard 58mm s pro mě nezvyklým profilem – proti eliptickému průřezu fitness kol jsou tahle skoro obdélníková.
Děs a hrůza. Kola nejedou, brusle je nízko a neobratná. První pád přišel po dvou metrech na chodníku – trochu jsem položil brusli na bok, ta se (už) svezla po rámu a bylo.
Dojet na Letnou bylo v zásadě utrpení – takhle jsem se už na bruslích dlouho nenadřel.
Je ale důležité upozornit, že jsem zvyklý na 80mm kvalitní kola a tohle je přece jen někde jinde. A navíc při cestě zpět (lehce z kopce) brusle jela poměrně slušně.
Na Letné to ale bylo hned jiné – první náskoky na lavičku – jo, to je ono. Hluboké vybrání uprostřed rámu perfektně vede a brusle drží na hraně jak přibitá. Umělá hmota kryje všechen kov a nikde tak nic nekřípe při většině triků.
Zkusmo prá royale, unity (oboje na front i backside), soyale, nějaké ty topsidy – už jsem agresivu odvykl, takže to bylo spíš na ozkoušení než na styl a krásu.
Pak se mi ale bohužel ozval kotník (a koleno a kyčel) a poměrně rychle jsem si uvědomil, proč jsem s agressivem přestal. Škoda, hodina a půl uběhla rychle a docela bych se ještě povozil.
Opotřebeni rámu po hodině a půl jízdy je vidět na fotkách – jsou to první škrábance a tudíž jsou vidět až moc.
Celkově nezbývá než hodnotit kladně. Jízdní vlastnosti odpovídají agresiv bruslím, rám samotný jede dobře a s lehkou botou drží váhu celé brusle v přijatelných mezích. I když se jedná o celkově netypické řešení, výsledek velmi příjemně překvapil.
za obšlehnutí názvu rubriky “O kolečko víc” z www.tik.cz. Skoro by se chtělo říct, že je to ukázka krupkovic práce: vzít myšlenku, poupravit a uveřejnit jako svou.
Ale to nemohu, protože by to byla pomluva, že…
Šlapu si to na kole Břežanským údolím (starý stav, asfalt je už ok) nahoru a odbočuji směr Zvole – a ejhle, cedule cyklotrasy. Odbočuji mezi pole a začíná se mi tam líbit. Upravený asfalt, super výhled, více-méně rovina. http://www.mapy.cz/s/2wkF
Zastavuji, dělím první fotky, v duchu si libuju, že je to dobré a že sem vytáhnu brusle – v kombinaci s novým asfaltem v Břežanském údolí… no nic.
Nasedám na kolo – a o pár metrů dál je konečná – asfalt se mění na šotolinu a veškeré bruslařské plány se ruší. Škoda, moc škoda.
Cyklostezka je jinak čístá projektu Dolnobřežanskem na kole – rozpočet si můžete přečíst zde:
A vůbec. Jak poznamenal V.: oznacit 7,5km a udelat nove 4km stoji 20micu? Ja se ptam, proc to nestoji vice?
Na okruhu ve Stromovce se na několika místech objevily piktogramy upravující pohyb chodců a cyklistů.
Tedy spíše neupravující – význam značky je (zřejmě) pohyb chodců i cyklistů na stejném místě. Neboli “Dávejte si bacha”.
Zajímavé, že tuhle konkrétní značku nemohu dohledat. Na http://www.dopravni-znaceni.eu/znacky/vodorovne-dopravni-znacky/ není a v článku na idnesu (nové dopravní značky pro cyklisty) také není.
Pokud mě někdo doplní v diskuzi, budu rád. Zatím to vypadá, že se jedná spíše o informativní upozornění, které dopravní značkou prostě není.
Pro bruslaře (neboli pro chodce) se tedy nic nemění
Před ČVUT v Praze v Dejvicích se objevilo pár architektonických studií – a je na nich i Letná. Zatím se mi nepodařilo určit, zda je to jen teoretické cvičení nebo něco, co by mohlo být realizováno.
V každém případě: Stalin jako ohromný skatepark zanikne tak jako tak. V plánech je umělecké galerie (Slovanská epopej ?) nebo průchod na nábřeží.
Pro skateboardovou scénu to bude rána. Pro bruslaře méně – dlouhodobě využívají převážně jen jednu hranu pod Kyvadlem.
Návazná podoba celé Letenské pláně v těchto studiích nebyla řešena.