Další odpovědi k Vítkovu
A je tu další část opovědí na dotazy ohledně cyklostezky pod Vítkovem.
Pokud to shrnu: kolaudace není, možná bude do konce roku a tunel bude do té doby pravděpodobně znepřístupněn. Dvakrát hurá.
situace s touto stezkou nás tíží rozhodně více něž Vás. Pro informaci – termín dokončení není termín kolaudace, předání, převzetí do správy a hlavně uvedení do provozu. Tunel byl skutečně dokončen v termínu, pouze na přívodní cyklostezce, která není jeho součástí, ale je v linii stejné trasy A25, nebylo dokončeno dopravní značení. Stavba pravděpodobně nebude kolaudována až do vyřešení majetkoprávních vztahů (je dosud v majetku SŽDC, ale na pozemcích ČD a budována v rámci Nového spojení pro HMP). Teprve po vyřešení pozemků a stavby bude celé dílo převzato do správy TSK HMP a uvedeno do provozu. Zodpovědnost z těchto informací lze těžko vyvodit, nicméně očekáváme otevření pro provoz v tomto roce. Dosud je to nepřevzatá a nekolaudovaná stavba a celkem vzato tam nemá nikdo co dělat. V případě obtížného nebo dlouhodobého řešení těchto úřednických nepříjemností bude tunel zcela znepřístupněn. Radost z toho nemáme, ale tak to je.
S pozdravem
Ing. Pavel Polák
Předseda Komise RHMP pro cyklistickou dopravu
K Vašemu dotazu za SŽDC, Stavební správa Praha jako spoluinvestora Cyklostezky procházející vítkovským tunelem mohu odpovědět:
1) Tunel pro veřejnost není otevřen, neboť není zkolaudován, stejně tak, jako přilehlé cyklostezky
2) Cyklostezka procházejícím vítkovským tunelem je stavebně dokončena, investorem (TSK), zatím nepřevzata, drobné zpoždění ve výstavbě bylo způsobeno pozdějším zahájením stavby z klimatických důvodů a současně nutností dodatečně provést vrty pro odvodnění rubu klenby. Současně nebylo ze strany investora (TSK) zajištěno (převedeno z r. 2009) financování na rok 2010 od SFDI
3) Viz bod 2) – není objektivního viníka
4) Cyklostezka bude zprovozněna jako celek , tedy od Krejcárku po Seifertovu tehdy, jakmile proběhne kolaudace těchto částí (samostatně netvoří ucelený provozní celek).
Podmínkou žádosti o kolaudaci je však konečná přejímka díla, kde si dílo musí převzít TSK do správy a údržby. Tomuto se však MHMP úspěšně brání s odůvodněním převzetí pozemků.
Cyklostezka je realizována na pozemcích SŽDC, zde není problém, zčásti ale i na pozemcích ČD a.s. a zde problém je, neboť, investor (ať už SŽDC či TSK) není oprávněn s těmito pozemky nakládat.
SŽDC s.o. , která vynaložila pro potřeby MHMP ve stavbě Nového spojení více jak 0,5 mld Kč se obrátila písemně na primátora hl.m. Prahy s žádostí o pomoc v této věci, dosud marně.
Je nám velmi líto, že pouze z důvodů majetkoprávních nelze cyklostezku užívat veřejností ( proto byla dočasně zahrazena), jistě však uznáte, že SŽDC s.o. není tím pravým subjektem, který by měl tuto městem vyvolanou stavbu provozovat a udržovat.
S pozdravem
Ing. Jiří Ambrož
Vedoucí oblasti Praha
SŽDC s.o. Stavební správa Praha
A je to.
Aktualizace 22. 10. 2010
Dobrý den,
k danému mohu uvést, že
zdejším speciálním stavebním úřadem odboru dopravy Úřadu městské části Praha 3
byla povolena stavby cyklostezky v rozsahu ul. Příběnická – k Vítkovskému tunelu.
Do dnešního dne zatím nebylo požádáno o zahájení kolaudačního řízení.
S pozdravem
Jana Špičáková
Odbor dopravy