TiK

V minulosti to bylo bez zábran, chápeš? Bylo to bez starostí a všechno bylo jako první jízda. Tam, kam jsi jel, tam nikdy nejel nikdo jinej

Jak (ne)dělat byznys ?

Kamarád má půjčovnu bruslí. Aktuálně ho kompletně živí. Kromě půjčovny ještě učí na bruslích neboli Kurzy inline bruslení. Co ještě ? Aha, skákací boty. A to je více méně vše.

Poloha je dobrá – Letná, známé místo na bruslení.

Co ale není dobré je způsob, jak to dělá.

Propagace

Vlastně není. Udělal jsem mu za dobré slovo a pár koleček stránky. Docela jsem se vyblbnul, protože na “půjčovna bruslí” jsou v guglu i seznamu v tuto chvili na druhem mistě, kde se drží prakticky celou dobu.  Stránky mají redakční systém mé výroby a náznak eshopu – i když je výpis jen informativní. Dnes bych spoustu věcí dělal jinak, ale co. Za cenu cca 800Kč…

Podle četnosti mailu z formuláře stránky za týden přivedou kolem deseti lidí na kurz. I když budu počítat poloviční ztráty, pět lidí za týden.

Kdysi jsem dělal i dárkové poukazy (z vlastní vůle), letos jsem objevil výrobu svépomocí (moje vpravo, kdyby někdo pochyboval).

2010-04-07_15-37-14_070420101730

Nabízel jsem mu i vizitky na půjčovnu, ale nějak to ustrnolo ma mrtvém bodě

A to je celé.

Z nějakého důvodu nelze ani na plot umístit poutač.

Co dál či jinak ?

Nápadů je mnoho – a ideálně takových, které nestojí příliš peněz.

  • Facebook – fan stránky, z  každého kurzu fotky, informovat lidi, že fotky najdou na facebooku, stanou se přáteli, zobrazí se to přátelům přátel… a už to jede. Občas to proložit nějakým videem, akce přes Facebook (sleva na heslo publikované tam). Plus rychlá zpětná vazba.
  • Twitter – viz Facebook.
  • Dohoda s nějakým prodejcem – testovací den na brusle.
  • Akce – noční bruslení, závody (pravda, občas se něco udělá – ale je to jen pro známé)
  • Vizitky. Když v půjčovně zaskakuju, je mi stydni, když se někdo ptá na adresu a ja to čmárám na kus papíru.
  • Věrnostní program.
  • Zkusit spolupráci ať už s nějakou zážitkovou agenturou či známými, kteří provádí cizince.
  • Rozdávání letáčků v okolí, předvádění, upoutání pozornosti třeba skákacíma botama – a samozřejmě rozdávání letáčků na místě.

Docela bych sázel na Facebook (či podobnou sociální síť). Nulové náklady, slušný dopad. Jediné co to chce je dodávat obsah. To žere trochu času, ale nic tragického. Ale to je třeba naplnit pravidlo číslo jedna pro

A proč to neudělám ?

Protože z toho nemám či nebudu mít ani korunu. Protože to není můj byznys. Protože současný stav asi majiteli vyhovuje, protože kdyby ne, něco by s tím dělal.