TiK

V minulosti to bylo bez zábran, chápeš? Bylo to bez starostí a všechno bylo jako první jízda. Tam, kam jsi jel, tam nikdy nejel nikdo jinej

Historie: U-rampa Výstaviště/Pardubice

Bylo nebylo…v roce 1988 se v Praze pořádal Euroskate.

Odbočka pro mladší, co ještě nebyli na světe. Ano, už tenkrát se jezdilo na skejtu. A na bruslích. Trekových. Zobák, Panker…a tak. Ke studiu doporučím vynikající stránku plnou historických fotek – http://www.sk8slalom.cz/2009/davnovek/. A hlavně to PDFko – je to fakt pekelné.

Ale výsledkem závodů bylo několik překážek. Kvalitní, z kovu – a co nostalgie a skleróza napovídají, byly velmi dobré. Nakonec byly uskladněny v nejodlehlejší části Výstavište (vlastně Parku kultury a oddechu Julia Fučíka) na asfaltovém plácku. První skatepark v Praze. Dva wallridy, vlna, nájezd a U-rampa – vertikál, žádná mini-mini. Časem přibyl dřevěný transfer a železná I traverza na grindy. Určitě i další, ale to si fakt nepamatuju.

Pár skejťáků, pár bruslařů. Trekových. Já tenkrát na skejtu.

A o několik let později se Správě Výstaviště znelíbilo a překážky se daly pryč.

Jaké bylo moje překvapení, když jsem kus rampy našel v Pardubicích:

787_1c2fff8812c90193b40f4152525f75c0_1140803523 785_1c2fff8812c90193b40f4152525f75c0_1140803523 786_1c2fff8812c90193b40f4152525f75c0_1140803523

Jen doplním – tohle je jen část. Celé účko bylo zhruba dvakrát tak široké – kaňon pro sjezd býval až za polovinou šířky rampy.  Bylo to překvapivé a příjemné setkání s minulostí.

Ale letos už nestojí ani tahle část – ale tolik to nevadí. O pár metrů dále je pardubický skatepark.

Na Letné

a na houby. I když jsem se dostal na brusle po delší době, ukrutně mě to nebavilo. Asi budu muset zajet do jiných končin (aktuálně mě láká Prosek a okolí).

Bylo nebylo, není, ale možná bude

Už jsem tu zmínil nový rail na Letné. Ale já míním a kdosi mění a tak pár dní po závodech je rail pryč. Flexou (nebo nečím jiným), rozhodně ne práce na pár minut.

09112010832 09112010833 09112010834

Pokud je to z oficiálních míst, tak je to škoda – místo přimhouření oka nad tím, že se Letná jen nerozebírá a že si překážky na jízdy lidé dělají i konstruktivním způsobem se zlikviduje všechno, co není oficiální.

Ach jo.

Viz

Takešiho hrad

Skoro kompletní fotky ze závodů na Letné

logo

Dropbox

Jeremenkova downhill

Podle nezaručených zpráv se rekonstruuje povrch v Jeremenkově. Což by mohlo vést ke dvěma věcem

  • downhill
  • velký slalom

Podrobnosti zjistím, informovat budu

Federation International de Roller Sports

radí, pátrá, informuje.

Zákaz používání sluchátek
Již nebude možné jezdit závody se sluchátky, jak to někteří závodníci (nejspíše kvůli správnému rytmu) dělali.

Kompletní antidopingová zkouška v Koreji 2011
Na MS v Koreji, které se koná příští rok, budou naplno fungovat antidopingové zkoušky. Podobně jako v cyklistice
budou závodníci testování i náhodně a v nečekaných časech. FIRS tak udělal další krok pro zařazení mezi „velké“ sporty.

Komentář

Ještě že se to týká rychlobruslařů. Mimochodem, je zařazení mezi “velké sporty” výhrou ? Pominu-li fotbal či hokej, mám dojem, že tzv. “velké sporty” mají malou členskou základnu, pár jedinců, kteří se snaží něco vyhrát (obklopeni týmem trenérů, masérů, techniků či činovníků) a při konfrontaci se zámořím dostanou na prdel.

Výjimkou jsou spíše lidé, co se připravovali někde sami: Valenta, Sáblíková (ať neutíkáme tak daleko od bruslení).

Jakou výhodu tedy zařazení přinese ? Odtrhne se špička, která, pokud bude chtít vyhrávat, bude muset trénovat na full-time. Pro špičku nebudou zajímavé závody “za pár korun” s amatérskou veřejností. Amatéři nebudou chtít ani na amatérské závody, pokud přijedou “profíci” (“stejně nevyhraju…” jak už jsem slyšel i letos). Nůžky mezi amatéry a profesionály se více rozevřou. A v konečné fázi bude několik špičkově připravených závodníků (v mezích možností) a trenéři si budou stěžovat, že se bruslení amatérsky nikdo nevěnuje a není odkud brát nové talenty.

Pokud web poběží, rád si svou prognózu přečtu za pár let.

Jinak více o zákazech a příkazech FIRS je třeba na www.světkoleček.cz.

Mimochodem, ty sluchátka…ale co. To mi za to ani nestojí.

Podzim, podzim

Ještě to jde. To je heslo posledních dnů. Dnů, které nabraly pravidelný pracovní rytmus, ve kterém ale místo na polední bruslení zůstává. A kde jsem se toulal dnes ?

Na Letné. Tam jsem projel pár laviček a hurá do města. Kostelní dolů – nekamarádi řidiči mě tam pěkně zavřeli a tak jsem jel rovnou. Bez přibrzďování, bez obloučků. A v polovině, když jsem se chtěl uklidit do vedlejší ulice, tak tam stál člověk a telefonoval. Tímto se mu omlouvám za infarkt, který způsobil bruslař stylem silnice – chodník – silnice v rychlosti něco kolem 40km/h, ale nakonec to všichni zvládli.

 2010-11-03_15-06-06_03112010807 2010-11-03_15-14-06_03112010808 2010-11-03_15-14-20_03112010809 2010-11-03_15-21-22_03112010817

Dojel jsem na Vltavskou a pokračoval směr Libeňský most. Jako první jsem hledal cestu přes dlažbu – a ejhle, druhá strana zábradlí byla dostatečná

2010-11-03_15-30-06_03112010820 2010-11-03_15-28-06_03112010819

Původní plán projet Dělnickou vzal za své na rohu u Alzy. Najednou strašní troubení. To jsem chvíli ignoroval, ale když jsem se otočil, po pár vteřinách jsem si zařadil řidiče – majite Bašty na Letné. Ačkoliv jsem měl dojem, že jsme se prakticky neznali, zdravil mě a ptal se, jestli vím, že Radek bude mít přes zimu půjčovnu právě na Baště. Něco jsem věděl, něco ne – ale když už auto stále vedle mně se staženým okénkem, chytil jsem se a: “Jedééém”.

Chlapík chvíli koukal, ale nakonec se rozjel. Zprvu pomalu, ale když jsem ho ubezpečil, že povolená rychlost ve městě není problém, znatelně zrychlil. To se to k Libeňáku jelo. Sice se netvářil, že je z toho příliš nadšen, ale co…

Pak už pěšky přes Libeňský most. Hm. Kolečko skrz místní supermarket (cojavímcojetozač – i když jeho garáže projíždím pravidelně) a na tramvaj na Palmovku. A to tunelu.

Nepříliš tradičně je tunel pod Vítkovem stále zavřený. Koho to překvapuje, ať hodí kamenem  plivne na Béma.

2010-11-03_15-52-20_03112010821

H odně uvolněným tempem pak na Hlavní nádraží. Sjezd do podchodu z perónu byl tentokrát poněkud adrenalinovější – dole za rohem dav lidí. Ale také jsme se tam nějak vešli.

Pak už jen v klidu přes Poříčí  a Štvanici zpět na Vltavskou, tramvají nahoru a přes Letnou domů.

PS.Už to pomalu bude chtít vyměnit kolečka a ložiska – moc se bruslím nechce jet.

Barevný podzim na Letné

Stalin je utopen v záplavě listí, které se plete pod kola, do rukou, pod mikinu i do nohavic. Podle toho, kde zrovna ležím.

02112010803 02112010804 02112010805

Je to krásné, ale náročné. Každou chvíli je někde nafoukaná hromada listí, která tam před pár minutami nebyla. A která pod koly bruslí může, ale nemusí, znamenat komplikace. Alespoň je to větší zábava.

Projel jsem si lavičky, navoskoval dvě hrany, které už moc nejely a povozil se hlavně s soulech. A krom jiného také překonal psychický blok z jedné zídky, na které jsem se kdysi tak rozbil, že jsem ji od té doby vynechával. Takže projeto.

Je fajn, že se předpovědi o počasí a podzimu nesplnily – alespoň zatím a přes poledne se dá jezdit. A že mi to časově vychází.

Nejen na Letné

jsou večery krásné. Během streetu, který začal na Letné za slunce

01112010789 01112010791 01112010794 

a končil pod Ladronkou už za svitu měsíce.

01112010800 01112010801

Ale jinak žádný spěch, všechno v klidu. Jen si tak vychutnávat jízdu. 

In-line v zimě? Pod střechou i s hudbou ?

A hlavně se závistí z Prahy.

Most rozšiřuje svou nabídku pro milovníky kolečkových bruslí. Teď už jejich jízdě nezabrání ani počasí.

Most potvrzuje, že se chce stát rájem bruslařů. Přestože in-line stezky brzy kvůli chladnému počasí osiří, lidé nemusí kolečkové brusle balit do skříně. Útočiště jim nabízí Areál netradičních sportů v Mostě, tedy bývalý zimní stadion nad gymnáziem.
„Říkali jsem si, proč tuhle plochu nevyužít ještě více než dosud. Proto jsme přišli s nabídkou bruslení pod střechou,“ říká správce areálu Jan Hašek. Tohoto komfortu mohou Mostečané využívat už měsíc, zatím ale sportovcům přálo počasí a využívali stezky kolem Matyldy, Benediktu a na Hipodromu.

Čekání na horší počasí „Zatím chodí pět šest lidí. O víkendu je ale zájem větší,“ dodává Hašek. Chce proto se svými spolupracovníky dát bruslařům vědět, že takovou možnost mají. „Když lidem řekneme, že si můžou přijít zabruslit na krytý stadion s hudbou, všichni přikyvují, jaký je to skvělý nápad. Ale dosud asi bylo venku natolik obstojné počasí, že nepřišli. Oslovíme také školy, jedna si už objednala vstupenky pro své žáky,“ plánuje Hašek.
Lidi bruslení pod střechou opravdu láká, do Mostu se chystají i Litvínované. „Někde jsem tuto informaci zahlédla, ale nedohledala jsem žádné další podrobnosti. Určitě na brusle přijedu, protože jsem se na ně letos moc nedostala,“ říká například Markéta Žatecká z Litvínova.

via http://www.sedmicka.cz/chomutov-jirkov-litvinov-most/clanek?id=232859

Co dodat ? Že jim můžeme závidět. A že je nejvyšší čas něco podniknout s pražskou halou.