TiK

V minulosti to bylo bez zábran, chápeš? Bylo to bez starostí a všechno bylo jako první jízda. Tam, kam jsi jel, tam nikdy nejel nikdo jinej

Takže uvedeme minulý článek na pravou míru. Nebo a…(import z brusle.info/blog)

Takže uvedeme minulý článek na pravou míru. Nebo alespoň aktuálně k současnému stavu.

Co se o závodech dá dočíst na stránkách ?

In-line závody 6,5 km a 3 km

Letos proběhne na Výstavišti velké setkání na bruslích. Jízda na 3 km je nesoutěžní, určená pro malé i velké, začátečníky a pokročilé. Závod na 6,5 km je soutěžní. Vemte brusle a přijďte v sobotu na Výstaviště, zažijete neopakovatelnou atmosféru velké in-line party!

Marathon Sport Expo

  • In-line závod 6,5 km: 15:00
  • In-line jízda 3 km: 15:45

Časomíra (pouze pro 6,5 km)

Kvalifikace

Závodů se může zúčastnit každý.

Startovné

  • na 6,5km – 300 Kč
  • na 3km – 150 Kč a děti do 10 let zdarma

Startovné zahrnuje

  • startovní tašku
  • oficiální tričko
  • Maratonský magazín
  • medaile po dojezdu v cíli
  • úschovu zavazadel zdarma
  • občerstvovací stanice (Mattoni, Isostar)
  • slevové kupóny od adidasu, Hervisu a dalších partnerů
  • slevy na vstupné do vybraných muzeí a do historických památek
  • Marathon Music Festival
  • dopravu MHD v den závodu

Občerstvení v cíli:

Všichní účastníci In-line závodů obdrží kupón na Tesco Pasta Party, která je otevřena v Marathon Sport Expu do 20 hod!

Takže tolik oficiální info a teď k trase:

Jako je zvykem pražských jízd, kostkám se organizátoři nevyhnuli (možnost byla okruhem přes stromovku).

A kolik kostek je ? Překvapivě málo. První již zmiňované u podjezdu železniční trati u bodu 1. Pět metrů nespárovaných kostek a betonový pruh.

Napojení na silnici u bodu 5 je spraveno novým asfaltem. Od bodu pět až k bodu 6 se jede po asfaltu. Sice nic moc, občas nějaké díra nebo takové ty hnussné drobné hrbolky, ale po asfaltu. Chuťovka je připravena u bodu 2 po podjezdu trati. Dva pásy slušně rozbitých kočičích hlav a jako bonus pár kanálů. Na výjezdu z pod tunelu, takže pár okamžiků než si oči zvyknou na světlo může být zajímavých.

Odtamtud až k cíli se jede po asfaltu. Není mi jasné vyřešení prostoru start/cíl. Možností, kudy uhnout ze silnice do areálu výstaviště je několik. Záleží na pořadatelích, kde a jak přesně otevřou plot či sundají ozdobné sloupky. Stopy po přípravách tam dnes (den před startem) nebyly, takže netuším.

Zbytek trasy je popsán v článku o Stromovce.

Závěr

Na Prahu překvapivě trasa s minimem kostek. Jistě, šlo to i bez nich (u bodu jedna pokračovat rovně, objet celý okruh ve Stromovce a kolem a od prostřední šipky v plánku udělat obousměrný provoz do kopce a obrátku kolem jedné z fontán před výstavištěm (např).

Takhle je trasa vedená vedlejšími ulicemi, kde to jistě ovlivní i diváckou kulisu. Pokud tam nějaký divák zabloudí, tak kulisa bude.

Podle propozic se nepojede o hodnotnou výhru, ale vyhraje každý, kdo dojede. Za tři sta je to dražší, než taxíkem.

Rozhodnutí, zda startovat nebo ne je na vás.

PS. já jdu jen s foťákem

Projel jsem trasu zitrejsiho zavodu. V predchozim …(import z brusle.info/blog)

Projel jsem trasu zitrejsiho zavodu. V predchozim clanku je nekolik chyb a nepresnosti. Opravy budou vecer by se dostanu k pocitaci

Kdyz pred jizdou prostriknete loziska WD40 ujistet…(import z brusle.info/blog)

Kdyz pred jizdou prostriknete loziska WD40 ujistete se ze hned nepojedete z kopce. Nemuseli byste pod nim zatocit tak jako jsem nezatocil ja :)

Jen pokračování včerejší diskuze z Letné: nadcháze…(import z brusle.info/blog)

Jen pokračování včerejší diskuze z Letné: nadcházející závody PIM a  a jejich trasa:

Aktualizováno a doplněno

Sice těží z nového povrchu ve Stromovce, ale jako obvykle to není zcela domyšleno.

První dlažba je u bodu 1, při podjezdu tratě. Dále (možná se to ještě změnilo) za podjezdem ostrá pravá. Na začátku května, kdy jsem tam šel, tam bylo několik kočičích hlav a  nový asfalt na silnici  (mimochodem také nic moc stav) nenavazoval ani omylem.

Další pochybnosti mám o úseku mezi body 2 a 6. Pokud je tam asfalt, tak nestojí za nic, obecně ale na Letné převládal názor, že je tam vykostkováno. Což jestli čtu mapu dobře, tak u  bodu 6 je.

Myslím, že se zítra zajdu podívat s foťákem, jak to je ve skutečnosti a jak se s tím brulaři poperou.

Aktualizováno a doplněno

Protože mé brusle už drží silou vůle, a distribuic…(import z brusle.info/blog)

Protože mé brusle už drží silou vůle, a distribuice K2 na to se*e, hledám jakékoliv brusle pro mě.

Požadavky:

  • krátký rám na slalom
  • kola 80mm
  • žádné či minimální nýtování zespodu pro agressiv
  • Soft bota

Bonusy

  • snadné přidělání soul plate
  • výztuhy na namáhaných/odíraných místech

Co jsem tak hledal a našel:

Roces ASP 100

  • není soft bota
  • nýtování

Rollerblade Twister III

  • není soft bota
  • mají to všichni

K2 Front man

  • proste nejsou

Roller Derby Victor 960

  • nic o nich nevím, ale prostě mě zaujaly.

Tempish Serpentin

  • no, Tempishe
  • na agressiv nic moc – divně profilovaný rám

Fila – nic, Salamon – UFSka možná, ale už se nevyrábí.

V záloze mám ještě jedno kouzlo, ale jinak je to bída.

Takže – napadají vás ještě nějaké brusle pro mě ?

Ještě nekdo si myslí, že je bruslení jednoduché ?…(import z brusle.info/blog)

Ještě nekdo si myslí, že je bruslení jednoduché ?

Teidu Jen co položili první vrstvu asfaltu hned ji…(import z brusle.info/blog)

Teidu Jen co položili první vrstvu asfaltu hned ji začali bourat. Takhle ten letensky obchvat budou budovat dlouho :)

In-line bruslení 2008. Je kde jezdit?Nadpis převza…(import z brusle.info/blog)

In-line bruslení 2008. Je kde jezdit?

Nadpis převzatý z článku od Lídy Krupkové na tyden.cz. Vcelku střízlivé zhodnocení stavu inline bruslení v Praze.

Notoricky známé stezky v Praze 6 na Ladronce a v Praze 4 Braníku byly přeplněné už loni. Navíc branická stezka (zejména v části kolem golfového hřiště) pomalu chátrá a provoz aut, který zde byl dříve minimální, se vzhledem k rozrůstajícímu golfovému areálu zvyšuje. Přesto jsou oba pražské terény stále v Praze nejvyhledávanější.

Ani ne tak nejvyhledávanější, jako spíš z nouze jiných delších stezek nejvyužívanějších. A přeplněné jsou zcela jistě – ve své šířce v žádném případě nestačí pojmout provoz. 

Bohužel se zase některé cyklostezky v pražských parcích ruší (údajně na základě stížností občanů, že bruslaři hlukem narušují klid) nebo jsou tak krátké, že připomínají spíš promenády než místo, kde se dá aktivně sportovat. Značně problematická je už dnes například stezka v Letenských sadech, kam v letních měsících není příliš radno na brusle vyrazit.

Příklad ? Hledal jsem hledal a o žádném rušení cyklostezek jsem nic nenašel (jistě, možná neumím hledat). Nedovedu si ale představit hluk, vydávaný bruslaři, který ruší okolí (dobře, hýkavé "heja heja" známé z Ladronky budiž výjimečné). Možná vzrzání některých nepromazaných koleček ? Fakt nevím, co za rámus bruslaři vydávají.

A co to FUD o Letné že "tam v letních měsících není příliš radno vyrazit"  ?

Roste i počet závodů, nesoutěžních jízd městy i nočních jízd. Jmenovat můžeme Opavu, Zlín, Prostějov, Brno, Hradec Králové, Pardubice nebo Plzeň a České Budějovice.

Praha. Praha. Slyšel někdo o Praze ? O jízdě Prahou ? Aha…

A nebezpečí?
Dá se jednoznačně eliminovat používáním zejména přilby a chráničů na zápěstí, lokty a kolena, které rozhodně nestojí tolik, abychom si je nemohli dovolit.

Ach jo. Už zase ta obehraná písnička "dostupný adrenalin pro všechny"  a "pokud máte chrániče a helmu (!!) nic se vám nemůže stát, i když je vám sto a zkoušíte zajet patnáctileté děti…

Za celou svou bruslařskou kariéru (bez chráničů) musím říct, že žádný z vážných úrazů které mě potkaly, by chrániče či helma neovlivnily. A drobné odřeniny ? To časem sroste.

Rozhodně lepší, než falešný pocit bezpečí dodaný chrániči Tesco, akce za 590kč kompletní sada, které plní svou funkci maximálně jako placebo.

Schválně se rozhlédněte po okolí, v jakých chráničích lidé jezdí…

Během posledního roku vzniklo několik klubů, které se zabývají (nebo v blízké budoucnosti budou) výchovou mladých sportovních bruslařských nadějí.

Ano. Když vidím sportovní výsledky našich nadějí, je to k breku. Ti pečlivě připravovaní, dvoufázově masově trénovaní, v centrech soustřeďovaní… dopadají bídně.

Celkové mám dojem, že výsledky mají ti, kteří trénují mimo oficiální svazy. Že se objeví nějaký jedinec, o kterém se do té doby nevědělo a ten to většině natře (Sáblíková, Valenta…ať nechodíme tak daleko od bruslení).

Zatímco různé sporty s masovou členskou základnou mají výsledky… No, nějaké jistě mají. Nebo se jen jejich medaile z MS nedostanou to novin a tv zpráv ?

Jen upozornění – bruslař je podle zákona brán jako chodec, musí tedy jezdit na levé straně vozovky nebo tam, kde je to možné, se musí pohybovat po chodníku. Avšak nesmí ohrozit chodce. A tak nezbývá, než se stále tlačit na přeplněných stezkách a snažit se být ohleduplný k ostatním. Do práce nebo do školy však na bruslích dorazíte jen s obtížemi.

Souhlas. Ale není podle vyhlášky, že skupina chodců jde po pravé straně ? Teď se mi to nechce hledat – ale mám dojem, že to tak je. Takže problém na silnici není. Teď už jen ta vzájemná ohleduplnost.

Stromovka se vrací bruslařům ?Dnes jsem si všiml, …(import z brusle.info/blog)

Stromovka se vrací bruslařům ?
Dnes jsem si všiml, že ve Stromovce mizí několik věcí. Jednak to jsou stavbaři, od zimy okupující prostor před Šlechtovou restaurací a s nimi i mizerné cesty.
Ano, ty mlatové cesty, o kterých teprve teď vyplouvá na povrch, že byly vlastně provizorní.
A co nahrazuje ? Luxusní asfalt. Ano. I když na to nevypadá, podle poslechu kol projíždějících bruslařů je velmi dobře sjízdný.
Zatím na něm nejsou nakreslena žádná omezení.
Co je ale problémem je dlažba. Na Vnitřním okruhu není ( a tudíž nevadí) ale při pokusu o velký (kolem Říčky) jsou kostky na dvou místech podjezdu železničního náspu a jednou pod kostelem sv Gotharda. Na všech místech byly dříve, než se asfaltovalo. Pod náspem to má v tunelech (které se také dají uzavřít proti povodni (což během té minulé nikdo neudělal)) možná nějaký stavebně/bezpečnostní důvod.
Což ale jízdě moc neprospěje.
Velký okruh je sjízdný bez problémů (neřeším chodce, psi, děti a rychlobruslaře). Škoda dlažby, ale to je spíš námět do budoucna.

Jsem prilis sexy na zadani alternativniho textu ;)

Teidu Tak horká zpráva ze jeste ani asfalt nevychl…(import z brusle.info/blog)

Teidu Tak horká zpráva ze jeste ani asfalt nevychladl: ve stromovce se asfaltuje. Takze sbohem prašné cesty a brusle připravit. Podrobnosti vecer