TiK

V minulosti to bylo bez zábran, chápeš? Bylo to bez starostí a všechno bylo jako první jízda. Tam, kam jsi jel, tam nikdy nejel nikdo jinej

Nastal zlom či milník ve vývoji brusle.info. Příči…(import z brusle.info/blog)

Nastal zlom či milník ve vývoji brusle.info.

Příčinou je (krom jiného) dokonalé neschopnost porozumět psanému textu kombinovaná s chutí diskutovat – i když není co říci.
Pokud netušíte, přečtěte si „Proč nemám rád rychlobruslaře“.
Pokud po přečtení získáte názor, že někomu něco vnucuji, chci o tématu dál diskutovat nebo je to něco jiného než vyjádření mého názoru, už dál nečtěte. Nemá to cenu.

Přesto se našli někteří kteří si tu chtěli zablábolit.. První nejmenovaný byl člověk (mimochodem, přes mail a Google docela dobře dohledatelný), kvůli kterému jsem tu poprvé mazal komentáře.
Říci neměl co, ale o to raději používal útok ad hominem.

Bravo, úžasná demagogie, náramná dekompensace vlastní neschopnosti, demonstrace pomateného úsudku. Bravissimo!

Druhý přišel v zápětí

no vida, sotva někdo napíše tikovi, jaký je kokot, hned je příspěvek smazán…narozdíl od příspěvku jedné "výjimky", která si našetří na dres od rollbladu a pak všem tvrdí, že je to team, za který jezdí… hmmm

Myslím, že první část věty je samovysvětlující. Lepší je část udavačská: když mě chcípla koza, ať chcípne i sousedovi. Takové čecháčkovské, chtělo by se říci.
Takže jsem ho odmázl také – aby mu to nebylo líto. Udavače nemá nikdo rád.

Co si o bruslení myslím a nemyslím nijak neovlivňuje (doufám) témata článků od všech, kteří sem přispívají. Takže není problém, aby se mé skuhrání na rychlobruslaře objevilo mezi reportážemi o rychlobruslení diky Teifelovi. Vlastně díky vám všem, kteří sem píšete.

Je těžké (a lákavé) mít možnost oponenty prostě odmáznout. A ještě těžší je hranice, kdy se jedná o názor, s kterým nesouhlasím a kdy už je to záměrná urážka. Ale jak praví lidová moudrost: facka není argument, ale jako odpověď na příchozí facku ujde.

A teď si můžete zkusit toto dilema sami: každý registrovaný autor může mazat komentáře pod svými články.

Památník Ivana Stěpanoviče KoněvaDalší z legend s…(import z brusle.info/blog)

Památník Ivana Stěpanoviče Koněva
Další z legend skateboardingu na Praze 6. Památník I. S. Koněva na ulici Jugoslávských partyzánů, jen pár metrů od dnes již zrušeného památníku (a později funboxu) Lenina.
Kvalitní leštěná žula (??) a členěná množstvím různě vysokých schodů nabízí mnoho možností pro realizaci grindů či slajdů.

Jsem prilis sexy na zadani alternativniho textu ;)

Lahůdka pro jízdu je ale otočená na stranu od silnice – nízká šikmá zídka. Hladkým povrchem, mírným sklonem a malou výškou je ideální na naučení se grindů.
Což ale neznamená, že zkušenější si na ní také nezablbnou :)
Celkově je památník velmi příjemnou možností na zajezdění – i když velikostí se třeba Letné nevyrovná.
Spolu se (zrušeným) Leninovým pomníkem a Bulharem (neobvykle tvarovaný balkon, obdoba amerických bazénů) tvořil Koněv místo, kterým projelo několik generací skejťáků i bruslařů.

Jsem prilis sexy na zadani alternativniho textu ;)  Jsem prilis sexy na zadani alternativniho textu ;)

A proč o tom píšu ?
Protože po likvidaci Lenina se radnice Prahy 6 rozhodla, že maršál Koněv sice prahu osvobodil, ale jen trochu a tudíž zlikvidují velkou část památníku a nechají (asi) jen samotnou sochu na nějakém malém soklu.
Takže další část (i mé) historie bude pryč.

I při bruslení se člověk může zranit ÚSTÍ NAD LABE…(import z brusle.info/blog)

I při bruslení se člověk může zranit

ÚSTÍ NAD LABEM – Jízda na kolečkových bruslích je stále oblíbenějším sportem. Ale jsou s ním spojeny i úrazy. Nejčastějšími jsou odřeniny, pohmožděniny a zlomeniny horních končetin.

„Počet zranění na kolečkových bruslích klesl, protože bruslaři používají chrániče,“ uvedl Karel Krois, mluvčí Masarykovy nemocnice.

Marie Freudová jezdila občas se svými kamarádkami na kolečkových bruslích po cyklostezce na Střekově, poblíž krajského soudu. V srpnu spadla a zlomila si ruku. „Ani nevím, jak se to stalo, najednou jsem seděla na zemi,“ vyprávěla. Zlomenina byla naneštěstí roztříštěná a kost špatně srůstala, proto ji museli operovat.

K tomu, aby bruslící člověk spadl a zranil se, chybí často málo. Bruslaři často při ježdění poslouchají hudbu, takže nevnímají okolí. Někteří zkušení bruslaři jsou bezohlední a jezdí takovým způsobem, že se jim často ostatní musí vyhýbat. „Stává se, že když jede někdo, kdo se bruslit teprve učí, a blízko něj projede bezohledný „profík“, tak začátečník skončí na zemi,“ postěžovala si Marie Freudová.

Proti úrazům se můžeme chránit. Ve sportovních potřebách prodávají pro bruslaře helmy a chrániče na zápěstí, lokty a kolena.

Když pominu kvalitu článku jako takového – nepřipomínají vám ty stížnosti jednu nejmenovanou pražskou cyklostezku ? Ono to asi bude všude stejné…

Dneska jsem měl v kopci trochu problémy. Trochu do…(import z brusle.info/blog)

Dneska jsem měl v kopci trochu problémy. Trochu dost Jsem prilis sexy na zadani alternativniho textu ;). Ale když jsem nad tím potom přemýšlel a rozebíral, kde byla chyba (ve mě Jsem prilis sexy na zadani alternativniho textu ;)), napadla mě otázka:
Mohou se v podobných situacích rychlobruslařům zježit chlupy hrůzou ?Jsem prilis sexy na zadani alternativniho textu ;)

Noční Prahou.Pravda, chvíli jsem naháněl Jerryho, …(import z brusle.info/blog)

Noční Prahou.
Pravda, chvíli jsem naháněl Jerryho, zda někam nevyrazíme. Ale nakonec zvítězil batoh s bruslemi na zádech a po kině v jedenáct večer vyrazil ven. Tramvaji/autobusem na Budějovickou. A z ní už po vlastní ose po klasické trase Budějovická – Vyšehrad – Muzeum – Pařížská- Letná.
Klidnou jízdou asi za tři čtvrtě hodiny.
Jako zákeřnosti byly výkopy na Pankráci – místy je volba silnice v protisměru nebo chodník plný bláta.
Takže silnice. I když je možné, že tu tu zase vyvolá nějakou reakci. Ale doufám, že už je od nich pokoj.
Dalším chytákem byla za Nuselským mostem v ostré levé louže přes celou cestu. Ale naštěstí se v ní odrážely reklamy a tak jsem o ní věděl naštěstí včas.
Pak už jen chytit v Legerově včas zelenou a už se svištělo dolů na I. P. Pavlova. Slalom přes koleje a kolem Muzea dolů po Václavském náměstí.
Aut bylo mnoho, takže jsem se uklidil na chodník, kde ovšem zábavy bylo výrazně více. Pro mě určitě. Ztráty na životech či na látce od kalhot jsou nulové, takže úspěch.
Pak přes Staroměstské náměstí do Pařížské. Cestou jsem si připomněl hrůzy Salomon nights. Kostky a kolem kovové hrazení – zřejmě součást Mattoni běhu, či co se to tam dělo. Ale jako kompenzaci jsem měl vyklizenou Pařížskou – kompletně sundané příčné prahy a žádné zaparkované auta.
Moc fajn.
Pak už se jen vyškrábat na Letnou.
Tam byla velmi zvláštní atmosféra. Mraky tvořily tmavý kru, nad i pod nimi byly pruhy světlejšího nebe a celé to bylo odrazem světla zbarvené do tmavočervena. Prostě takový záběr na Mordor z Pána prstenů.
Pak už půlnoční atmosféru narušovali jen divní pánové, po dvou či třech najednou se vynořující z křovisek kolem cesty.
Takže jsem přidal do kroku a za chvíli jsem si mohl odškrtnout další povedený noční street.

Jsem prilis sexy na zadani alternativniho textu ;)  Jsem prilis sexy na zadani alternativniho textu ;)

Je to hodně narychlo – Pardubice na bruslích – od …(import z brusle.info/blog)

Je to hodně narychloPardubice na bruslích – od 19:00 už ve čtvrtek
Předběžně: Hlavák, odjezd 17:07 , sraz tak 16:50
Příjezd Pardubice 18:19.
Pokud budu počítat jízdu na hodinu a nějaké drobné, tak
odjezd Pardubice 20:43 (eurocity), jinak až 21:46.

Případně odjezd dříve v poledne a projížďka kolem Labe atd.
Je zájem ?

V nehorším uděláme Freeletnou – závody ve freestyl…(import z brusle.info/blog)

V nehorším uděláme Freeletnou – závody ve freestyle slalomu na ledě…

Inline Černošice:…(import z brusle.info/blog)

Inline Černošice:

Jsem prilis sexy na zadani alternativniho textu ;)

Bezpečnost předevešímV novém Magazinline vyšel (kr…(import z brusle.info/blog)

Bezpečnost předeveším
V novém Magazinline vyšel (krom jiného) článek „Bruslení někdy bolí“ – už podle názvu je jasné, že se věnuje problematice úrazů na bruslích.
Fajn. Nicméně si neodpustím drobnou polemiku s některými věcem, které v článku jsou.
Z celého článku na mě dýchá tendence „adrenalinové sporty bezpečně“. Neboli je jedno, zda se na brusle postaví pětileté dítě nebo sedmdesátiletá babička – musí si užít moderní adrenalinový sport – ale zcela bezpečně. A kdepak je ten adrenalin ?

Proč nejčastěji padáme?

Většina z nás b na tuto otázku odpověděla následovně: špatný nerovný povrch. Zásadní problém in-line bruslení je ale samotná brusle. Bezezbytku ji totiž ovládnout nelze! Zatímco např. Cyklistika umožňuje zvládnout rychlost jídzdy pomocí brzd, u bruslí to platí jen omezeně – pouze vhodně zvoleným terénem (nejbezpečněji se bruslí po rovině).


Ne, není to povrch. Myslím, že 99% případů je to chyba bruslaře. Že s nevybral jinou trasu. Že se pustil neznámou trasou plnou rychlostí (to se teď stalo mě – liboval jsem si nad novým downhillem a na konci mě vyplivl do dlažebních kostek). Prostě že přecenil své síly a schopnosti.
Takže žádné výmluvy na terén či brzdy. Sám sobě přiznávám, že většina pádů je jen a jen moje chyba. A dokonce většinou už předem signalizovaná takovým tím pocitem „že je něco špatně“ ve chvíli, kdy se s tím dá ještě něco dělat. Což se většinou o chvíli později potvrdí. Ať tak či tak.
A nenápadné podsouvání že „nejbezpečněji se jezdí po rovině“ mi zní podobně jako „jezdit na bruslích z kopce je špatné, ááááno“. Což vcelku dokumentují některé reakce zde v diskuzích.

Podle zahraničních i českých lékařů by automatické používání ochranných prostředků při jízdě na bruslích snížilo závažnost poranění až o 90%.

Aha. Takže kromě špatných kopců je tu další pseudo pomůcka – chrániče. Obzvlášť ty prodávané za co nejlevnější peníz či půjčované v některých půjčovnách.
Jediné, co tyto chrániče zvládnou je placebo efekt, dostatečný pro většinu populace. Tyto chrániče přinášejí pocit bezpečí – ale opravdu jen pocit. Jejich skutečná efektivita je minimálně diskutabilní a helmy? Frajersky naražené na hlavě, buď nezapnuté nebo zvednuté z čela.
Výsledkem je falešný pocit bezpečí, který vezme za své při prvním pádu.
Nemluvím o lidech, kteří si pořídili kvalitní chrániče a helmy – ti většinou vědí proč, jaké a že se jim budou sakra hodit.
Ale většina průměrné populace zakoupí v Tescu chrániče v akci komplet za 299 Kč v akci a má pocit stoprocentní ochrany.
A to nemluvím o oblíbeném důkazu autoritou („odborníci varují“).

Z většiny zahraničních studií vyplývá, že nejohroženější skupinou jsou děti ve věku 10-14 let, přičemž chlapci převažují nad dívkami (60:40).

Důkaz odborníky přejdu. Ale ohrožení ? Čím ? To že kluci víc blbnou a také u toho víc padají bych považoval za fakt. Když si vzpomenu na své (mimochodem, až nechutně šťastné) dětství, nechápu jak jsem ho mohl přežít bez ochranných pomůcek, obklopen nepřátelskými umělými hmotami, dveřmi bez zarážek a ochrany čehokoliv.
Návštěvy u doktory byly vcelku pravidelné a doma mi bylo za odměnu vyčítáno, že se musí zašít kalhoty, kdežto kůže sroste. A také pravidelné užívaní jódové tinktury.
Obojí (jak si zpětně uvědomuji) velmi poučné vy smyslu „když děláš něco, co nezvládáš, budě tě to bolet. Tak to příště koukej zvládnout líp“.
Rozdíl v současném ochráničovaném trendu „dělej co chceš, ale nic se ti nestane, ani když to nezvládáš“je vcelku jasný.

Již několikrát zmiňované nošení ochranných pomůcek je hlavní prevencí. Stejně jako se rozšířilo nošení přilby v cyklistice (do 18 let je dáno zákonem), mělo by se stát samozřejmostí i mezi bruslaři.

Ano, nejlépe to uzákonit. K čemu jakákoliv vlastní zodpovědnost (a svoboda svobodně si rozbít hubu), když na to může dohlédnout stát. Vymyslíme vyhlášky a zákony a k cestě pro bruslaře po rovině postavíme obecního drába, který bude kontrolovat, zda má každý chrániče a helmu. Bravo.
A závěr ? Udělejte si ho sami. A zkuste u toho samostatně myslet.

Dodatek
Stačilo jen otočit na další stranu a bylo to tam černé na bílém:

Proto všem doporučujeme plnou výbavu chráničů, tj. Zápěstí, kolena a lokty a samozřejmě přilbu. Pak už se nemáte čeho obávat

Pokud tohle není placebo efekt a vyvolávání pocitu falešného bezpečí, tak nevím. Výše zmíněnou výbavou v nejlepším případě MINIMALIZUJU možné důsledky pádu. Ale také mi to může být zcela k ničemu.

Jak už je v kalendáři: 22. září (den před FreeLetn…(import z brusle.info/blog)

Jak už je v kalendáři: 22. září (den před FreeLetnou), Staroměstké náměstí. AutoMat. Cyklojízda.
Jsem prilis sexy na zadani alternativniho textu ;)

http://www.brusle.info/blog/koment.php?id=892
http://www.brusle.info/blog/koment.php?id=811