Je nový, nejnovější v Praze. Je in. Kdo zde nejezdil, jako by nebyl. Nebo tak nějak. A přece takovou atrakci nemohu vynechat, ne ?
Nic moc. Radotin je sice oficiálně v Praze, ale tak jednoduché to není. Věřím, že někteří rodilí raditíňáci budou tvrdit, že vlastně bydlí v centru. něčeho určitě. Nejlepší je to autobusy ze Smíchovského nádraží, druhá se nabízí cesta vlakem. Obojí do Radotína (jak překvapivé) a pak něco dojít či dojet pěšky do skateparku. Nebo dojet autem, což je bohužel nejpohodlnější. Podle Strakonické od Prahy to na brulích místy jde, místy ne. – cyklostezka (údajně) existuje, ale není cela asfaltovaná. Od Zbraslavi je to podobné. A jsem moc rád, že jsem to na bruslích nezkusil. Mezi auty a prachem mě to úplně nebaví.
Mezi kolejemi je ten betonový skvost. Co tam na bruslaře čeká ? Pár zídek, zábradlí a bazén. A něco jako rádius. Vše z betonu. Park má tvar velké osmičky a tak není problém projíždět dokola a průběžně střídat triky. Nevýhodou tohoto přístupu je velikost – stačí pár (dva, tři) lidé se stejným nápadem a park bude malý. Vyzkoušeno: jeden skejťáka a dvě děti, co si tam hrály s autíčkem – a pořád jsem někoho z nich potkával. Když dorazil ještě kolař, který se uvedl vyndaním nějakého hudebního stroješku apustil hustaj hip hop pičo, bylo vymalováno.
Na první pohled je vidět zaměření na skejťáky. Což není stížnost, to je fakt. Nikde žádní copingy, rádiusy jsou ostré a krátké. Nevěděl jsem, jestli mám nahoru vyjet nebo vyskočit – což je stejně jedno, protože nahoře, kdy by jinak byl coping, se stejně nic moc nedá udělat.
Betonový bazén obklopený (h)různě zvlněným betonem. Na skejtu to možná má nějaký smysl, na bruslích se tam moc dělat nedá – není to rádius, který by vyhazoval do vzduchu. Z vnitřní strany je náznak copingu, ale zase vylezlý natolik přes hranu, že je potřeba do většiny triků naskočit. Nepohodlné.
pro bruslaře použitelné. Dvě zrcadlově obrácené lomené. Náklon země není moc znatelný a tak náskok na vodorovnou část neusnadňuje. Jedna nízká zídka a jedna do zatáčky. Jo, a jak je vidět, jeden zatočený rail. Chtělo by to znatelně převoskovat – moc to nejelo.
Stejně jako dvě zábradlíčka s hranatým profilem.
Cestičky mezi překážkami jsou zvlněny – ani to nepomůže, ale ani to nevadí. betonové rádiusy v polovině a na konci jsou, jak už jsem psal, zbytečně prudké a bez copingu.
Převážně beton. Překvapivě dost klouže – spíš při záběru při rozjezdu. I když možná za to mohou kola.
Park pro skejťáky. Bruslaři se sice také zabaví, ale jen na pár překážkách. Při prázdném parku. To v kombinaci s nepříliš přívětivou dopravou vede k závěru, že pokud máte cestu kolem, tak se jděte podívat. Ale za cestu z Prahy to nestojí.
Takže možná někdy.
Už tu nějakou dobu píšu o historických místech, kde se dřív jezdilo. A nějak zapomínám na to vlastně nejzásadnější – Scénu.
Před mnoha roky se tu scházeli první bruslaři, většinou na trekách, skejťáci a občas všechny přišli zmlátit náckové. Veselé časy. Poté byla doba, kdy vjet kolečkem na mramor Scény znamenalo příjezd Policie. Teď tam občas jezdí bikeři a alespoň podle občasných průjezdů jsou tam brusle každému vcelku jedno.
Historické foto (více zde)
Co se jezdilo ? Lavičky u zdi, schody od jednoho do čtyř přes roh, takové divné sedačky, které už tam dávno nejsou a pak ještě zídka u křovin a socha.
Ale hlavne se využívala plocha – od her na babu (a více či méně násilných variací na dané téma) po zkoušení ouška a první třistašedesátek. A ti nejdrsnější si dávali skoky od staré budovy Národního divadla. Byl tam úzký rozjezd a dopad na litinový kanál. Na tu dobu moc hardcore.
V neposlední řadě to bylo místo setkávání. Stačilo dojet na Scénu a prakticky vždy se našel někdo ochotný vyrazit na libovolný street. Jmenovat nebudu – stejně by to už nikomu nic neřeklo.
Aktuální foto
Zatímco ve facebook skupině se všichni předhánějí, kdo postne vyšší zábradlí, půjdu na to opačně. Je to jak kus historie, tak hračka na líné odpoledne. Skryté za Výstavištěm v Holešovicích, skoro schované v trávě. Jak by ne, když je vysoké tak třicet centimetrů.
Nicméně když se přejede voskem, není problém dávat několikametrové grindy a padat z nich do trávy – která je tak blízko. Dobré na učení se základů. Rozhodně nikoho neoslníte výkony na tomhle obrovi.
Už jsem se dlouho potuloval jen po Letné a v naděje, že nová kola pojednou, mě vyhnala ven. Okruh přes Letnou a Stromovku. Klidně mohu prozradit, že kola nic moc a sjezd do Stromovky se pohyboval samospádem kolem 30 km za hodinu. To, že tam Zdener jel něco kolem 60 budu považovat spíš za chybu v GPS…
Cestou jsem předjel dva longboardisty – je neskonale zábavné sledovat, jak ochráničovaní a ohelmičkovaní brázdí silnici ze strany na stranu rychlostí nepřekračující rychlost chůze. Ale co, když je to baví…
Přes Stromovku a Holešovicemi. Jednu chvíli jsem se chtěl podívat na padající dům, ale pak jsem zahnul jinudy a už mě to nelákalo. Raději jsem se chvíli potuloval kolem mini-railu.
Na Krejcárek a stezkou k Hlaváku. Lákal mě skatepark na Smíchově, takže přes centrum (a turisty) kolem Tančícího domu a do skateparku.
Po nějaké době na Anděla na tramvaj a do Řep. Na mini rail. Jak to tak sleduju, tak cokoliv nad 40 cm už ani nejezdím. Co se dá dělat.
Přes Ladronku zpět na Letnou, kde skejťáci zase přestavují, pár triků a domů. Mimochodem – svah kolem stadionu Rošického má pár nových asfaltových záplat – takže to tam jede velmi slušně.
Celkem za 38 kilometrů.
stěhují po Letné kusy mramoru. Není to tak dlouho, co vyrobili překážku-nepřekážku a už je uklizeno zpět. Smysl mi uniká.
má nový centrál. Jak jsem si všiml až dnes, takže to možná až tak aktuální nebude.
Co přibylo ? Půlkulatý rail, hranatý rail/zídka uprostřed a dvě krabice v rozích. Ač to na fotkách nevypadá, je to poměrně malé – hlavně ty dvě rohové kostky jsou na triky o délce 30 cm. Kulatá trubka je haluz. Takže zůstává prostřední rail. Pravda, rychlost na něj z nájezdů je ideální a dá se z něj odskakovat až za centrál na asfalt.
Pro skejťáky je centrál velký a kostky akorát, pro bruslaře jsou kostky malé a zbytek jde.
Ostatní překážky zůstaly jak jsou.
A mimochodem: venue na foursquare.
má nový centrál. Jak jsem si všiml až dnes, takže to možná až tak aktuální nebude.
Co přibylo ? Půlkulatý rail, hranatý rail/zídka uprostřed a dvě krabice v rozích. Ač to na fotkách nevypadá, je to poměrně malé – hlavně ty dvě rohové kostky jsou na triky o délce 30 cm. Kulatá trubka je haluz. Takže zůstává prostřední rail. Pravda, rychlost na něj z nájezdů je ideální a dá se z něj odskakovat až za centrál na asfalt.
Pro skejťáky je centrál velký a kostky akorát, pro bruslaře jsou kostky malé a zbytek jde.
Ostatní překážky zůstaly jak jsou.
Jak se mi loňské červené modely nelíbily, letošní (??) v černé jsou výborné. Ufs rámy, kam jde obratem přidat kizer na 80mm kola. Jen ta cena 4500 je v tuhle chvíli lehce přestřelená.
Jasně, raději bych něco takového, ale na mou širokou nohu mi hodně nesedí a i pět minut v nich je utrpení.
Takže letošek asi dojedu na současném a příští rok třeba Varsity zlevní.