TiK

V minulosti to bylo bez zábran, chápeš? Bylo to bez starostí a všechno bylo jako první jízda. Tam, kam jsi jel, tam nikdy nejel nikdo jinej

Poslední dny na bruslích pro tenhle rok

pro tenhle podzim. Čekám plískanice, hnusně, tmu a zimu. A déšť se sněhem, samozřejmě.

Ale dneska jsem se ještě stihl projet. Na Letnou. Pár triků, ale táhlo mě to na street. Přes centrum a do Bráníka. Všude záplavy listí (krásně to šustí, snadno se na tom dá spadnout, ale zase je to do měkkého) a nikde nikdo. Fakt, naprosté minimum bruslařů, skejťáků a podobných individuí.

2010-10-31_13-44-02_31102010770

Jel jsem pomalu, flákal jsem se a vlastně jsem si užíval jen to pomalé zevlování a sluneční paprsky. Triků po cestě naprosté minimum. Až do Branického skateparku. Zrekontruovali ho a je to docela použitelné. Rozhodně jsem tam nebyl naposledy. Nebo alespoň podle plánu, kdy si dopoledne zajedu o kousek dál – do nového bike parku a pak bude druhá zastávka tady.

Cestou zpět jsem jel zadem ne po hlavní, ale uličkami souběžně. Našel jsem tam  jeden pekelně vypadající rail (fotka se mi někam schovala), ale tak zapadaný listím, že byl nesjízdný, v Podolském bazénu se nechal vyhodit s bruslema z fronty na roční předplatné do bazénu (půjdu jinam, těch pár tisíc nechtějí) a ve Dvorcích neukecal řidiře autobusu a tak zůstal na nábřeží místo cesty přes Pankrác.

Pod Vyšehradským tunelem ještě menší konflikt s pumpičkářkou – já na chodníku vpravo, uprostřed nějaké skupina lidí a ona si myslela, že když to švihne do protisměru (neboli rovnou proti mě), tak asi zmizím. Místo toho jsem snížil těžiště, zpevnil postoj a připravil se na náraz. Myslím, že v životě tak rychle nebrzdila – ale stihla to. Mimochodem – zase ukrojili kus dlažby.

Pak už jsem lážo plážo dojel přes město zpět na Letnou, kde jsem si dal pár triků na závěr. Jen tradiční skok ze sedmi na cestu domů jsem vynechal – viz fotka někde kolem. Dopadat do záplava listí je fajn – ale nevědět, jestli tam v ní není klacek nebo jestli mi to neujede je přece jen nejistota. Asi je to tím stářím.

A protože je čerstvě po skončení letního času, začalo se tmít a to byl dnes konec ježdění.

Vyšehradský tunel – Praha nenávidí bruslaře

Tentokrát ne z tramvaje a pro změnu s fotkama. Co nato říct ? Podle mapy se jedná již o území Prahy 2 – takže Modřanská cyklostezka je na čtyřce a co by se starali o návaznost.

Samozřejmě si v pondělí zkusím dopisovat s nějakým úřadem na tohle téma a podělím se o výsledek.

2010-10-31_14-05-32_31102010771 2010-10-31_14-05-48_31102010772 2010-10-31_14-06-34_31102010773

A ještě rozestavěno kus před místní porodnicí – nic naznačeno, brutálně zúženo a jako bonus rigól. Ach jo.

2010-10-31_14-08-08_31102010774

Skatepark Bráník – rekonstrukce

Dojel jsem se podívat, jak dopadla rekonstrukce skateparku v Bráníku. Hm.

Povrch

Zůstal v podstatě stejný. Aktuálně je tam dost písku po rekonstrukci, ale jinak to jde

2010-10-31_14-28-48_31102010780 2010-10-31_14-29-00_31102010781

Překážky

u nich na povrch peníze nezbyly. Rádiusy jsou rozvrtané jak byly, centrální funbox je pořád stejný. Včetně vylezlého kopingu.  Přibyly dva raily – jeden dost blízko u lavičky, ale z trubky o menším průměru a rozjezd z centrálu je tak akorát. Jen ty lavička jou tak blízko, že by nebyl problém je při pádu trefit. Druhý rail je z kategorie WTF – normální zábradlí. Hodně moc vysoké a krátké. Pokud na něj někdo vyskočí, nestihne si ani srovnat nohy a je dole. To se moc nepovedlo.

2010-10-31_14-21-20_31102010775 2010-10-31_14-22-28_31102010778 2010-10-31_14-21-56_31102010777 2010-10-31_14-21-36_31102010776

Škoda, že když už se investovalo, neudělalo se něco s překážkami. Pořádné rádiusy a centrál a byl by to úžasný park.

A zase o kus dlažby více

Už jsem psal, že Praha (resp. magistrát) nenávidí bruslaře. Hm. A také že ano. Část stezky pod Vyšehradem prošla rekonstrukcí. Část Podolského nábřeží mezi Podolskou aVyšehradksým tunelem má nový asfalt. Aktuálně plný písku, který v asfaltu pravděpodobně zůstane. No, čert to vem.

Ale hned za tunelem je čerstvě vydlážděno. Dříve se za tunelem dalo dojet alespoň pár desítek metrů, než byla volba mezi silnicí, dlážděným chodníkem a nesjízdným nábřežím (já volil tramvajový pás mezi kolejemi až na Palackého náměstí).

Takže proč předstírat pro bruslaře alespoň nějakou návaznost do centra, když se to může pěkně vydláždit.

Takešiho poklad

V sobotu na Letné proběhly závody. Elšíci to měli dobře vymyšlené – jely se čtyři spoty, na každém bylo potřeba triky vyhrát puzzle, po jehož složení se ukázalo, kam se jde jezdit dál. Ne že by občas puzzle 4×4 dílky nebylo nad síly jezdců – ale nakonec se to podařilo a odjezdilo se.

Květináč

První spot. Vyšší a nižší zídka a hodně vosku. Děly se tam docela zajímavé věci – radost pohledět

Malá zídka.

Druhá. Náskok přes rigól, který dost lidí odradil. Ale i tam se všichni přemohli a jezdilo se hodně slušně.

Raily

Zlatý hřeb večera. Na malém i velkém padaly jak nehorázné triky, tak jezdci. A jsou z něj nejlepší fotky.

Vysoká zeď u schodů.

Poslední, finálový sport. Přihřeju si polívčičku – kdo to teď sjel, byl dobrej. A na to, že jsem tuhle zeď jezdil někde v devadesátých letech…ale to už je dlouho. Teď si na ni trouflo jen pár lidí a nakonec na ni padnul i nejlepší trik dne.

Nakonec se šel vykopat slíbený poklad to bylo všechno. Mě se to líbilo hodně. A nakonec ještě fotogalerie toho nejlepšího, co jsem vyfotil.

 

DSC_2397 DSC_2409 DSC_2477 DSC_2499

 DSC_2501 DSC_2503 DSC_2526 DSC_2536

 DSC_2599 DSC_2675 DSC_2692 DSC_2743

DSC_26751

Facebook profilová fotka

donutil jsem se ji konečně změnit. Je z haly v Letňanech a je to “jen” 180ka přes papírový pytel. Necelý metr vysoký :)

tik_ico2

DYI – # fail

Nevím, jestli teď při betonování railu, nebo dřív – ale nájezdu na tuhle zídku je škoda. Teď se dá skočit až doprostřed a to už na moc triků není.

2010-10-22_16-43-18_22102010670

Závody závody závody

Říkal jsem si, že nový rail bude mít hned využití – a také že ano. Potkal jsem na něm dnes Elšíky a ano – hned zítra se jede “O Takešiho poklad”. Nemám nejmenší potuchy, co to sakra je, ale jede se na Letné a na bruslích :) Jistě na railech, pak i na květináči, který dnes mohutně voskem na závody připravovali.

A já už přemýšlím, jak posunout/změnit zítřejší rozvrh, abych stihl focení.

Jako malou ochutnávku přidám video z railu.

Labská stezka z Nymburka povede až do Kolína

Třikrát hurá: Poděbrady – Nymburk se bude rozšiřovat.

Města Nymburk a Kolín má propojit cyklostezka. Vznikne prodloužením stávající tratě z Nymburka do Poděbrad na levém břehu Labe, kterou hojně využívají také rekreační in-line bruslaři.

Pokračování na E15.cz … nebo tady :)

Společnost Casua už zpracovala projektovou dokumentaci k územnímu řízení pro první etapu prodloužení stezky z Poděbrad zhruba do deset kilometrů vzdáleného Pňova –Předhradí. Její součástí je dvoukilometrový in-line okruh kolem tamního jezera. Podklady pro druhou část cyklostezky z Pňova do Kolína připravuje společnost Mott MacDonald Praha. Výstavba první fáze má začít napřesrok.

Nově vybudovaná trasa se stane součástí Labské stezky, která by se měla zařadit do dálkové sítě evropských cyklotras Euro Velo. Postupně má vzniknout 12 tras propojujících všechny evropské země. Českem zatím procházejí tři. Plánovaná cyklostezka do Kolína by se měla stát součástí trasy EuroVelo 4, vedoucí přes Francii, Belgii, Německo a Česko až do Polska a na Ukrajinu. Má celkem měřit na čtyři tisíce kilometrů.

Denisa Novotná

Podzimní Letná

Pořád se to opakuje, ale já to na podzim na Letné prostě miluju.

2010-10-20_15-30-56_20102010633 2010-10-20_15-31-20_20102010634 2010-10-20_15-33-56_20102010635

 2010-10-20_15-37-08_20102010638 2010-10-20_16-04-06_20102010642 2010-10-20_16-10-46_20102010644