TiK

V minulosti to bylo bez zábran, chápeš? Bylo to bez starostí a všechno bylo jako první jízda. Tam, kam jsi jel, tam nikdy nejel nikdo jinej

Podzimní

Kde jsou ty časy, kdy jsem jezdil 50km za den. Teď vyrazim tak na hodinu přes poledne na Letnou – ohřát se na slunce a skočit si pár 360tek. Hm. Gps se moc nechytá a záznam vypadá takhle – přesnost plus minus kilometr:

image

A délka ? Mezi deseti a patnácti. Bída.

Dnes to bylo o něco delší. S J. jsme byli domluveni a dal jsem si jednak přes Letnou na cyklostezku do Bráníka a pak konec mezi Zbraslavi a skateparkem v Bráníku dvakrát tam a zpět.

V klidu, za nechutný čas. Ale to, že jsem se nezpotil bylo spíš počasím.

Cestou zpět jsem si vyjel busem (děkuju) na Pankrác a pak už tradičně přes Nuselák na Letnou. Vlastně nejkratší cestou – kolem nemocnice je čerstvě vyasfaltováno a na karlák je možné dojet prakticky bez odrazu. Nejede to moc rychle, ale jede to pořád.

A pak už jen zpět přes Letnou a konec. Dojel jsem o půl šesté – po tmě a teplo taky nic moc. Zimní spánek se blíží.

301020114373

Zimní čas a zimní spánek

A je to. V pět je oficiálně tma, chladno leze skrze větrací otvory do bruslích a silničáři chystají své hromady štěrku a písku, aby zamezili bruslařům pohyb po ulicích.

A stejně jako pokaždé je zima překvapí a posyp nebude ceou zimu na nic – a na jaře se objeví naváté duny písku na většině chodníků.

S tím nic nenadělám.

A co to znamená pro blog  ?

Zimní spánek. Frekvence příspěvků klesne. Stejně jako kvůli novému webu:

www.inline-brusleni.cz

Ano, už jsem se nemohl dívat na tik.cz, který poslední aktualizaci měl… sám si to nepamatuju. Tudíž jsem rychle postavil na stále více oblíbeném wordpressu nové stránky, kam postupně přenesu a aktualizuju texty z tik.cz, trasy odsud a určitě nějaké zajímavosti i ze starých brusle.info.

Mám plán na web mapující dění na inline scéně hlavně v Čechách, především v Praze – ale záleží na tom, kam všude se podívám a co zažiju.

Nejde mi o papouškování tiskových zpráv, ale o jasný (a subjektivní) pohled. Nechci upředňostňovat ani jedno odvětví inline bruslení – i když nezastírám, že pokud jeden den bude agressiv battle a speed závody, budu rychlobruslaři na druhém místě. :)

Zatím si to tak zvolna sedá a ukazuje se, co kde bude a nebude fungovat. Já zjišťuju, kolik času jsem ochoten každý den (týden) nechat na redakční práci. Na jarní sezonu už bych chtěl mít web z větší části plný a provozuschopný.

Není čas a počasí na brusle jako takové, ale tématům kolem bruslení zůstanu věrný. Alespoň prozatím

Chcete zabít dítě ?

Aktuálně se slevou…http://jdem.cz/sgxj6

tempish-baby-skate-black-2011_3533

Konečně pořádný vert na inlinech

http://www.youtube.com/watch?v=uFqUU75ejIc&feature=share

Nové modely bruslí od Powerslide

Kde se vzaly, tu se vzalo, jsou na světě fotky nových bruslí od Powerslide.

Kdo pamatuje legendární BigCatty od Rocesu, může se zaradovat. Jejich reinkarnace ve formě SUV  je zpět. Dokonce vybaveno kotoučovými brzdami (Canti Disc brake system, na google se dají najít spíše v souvislosti s bicykly, podrobnosti o bruslích jsem nedohledal).

Jen mě zaráží, že, alespoň podle fotek, bude brzda ovládaná jedním lankem mezi patou a zadním kolečkem.

apercu_gammes_powerslide_2012_06 apercu_gammes_powerslide_2012_05

Pokud tyhle brusle vezmu do terénu (louka, les, co ja vím), tak mi přijde dost pravděpodobné, že nějaký klacek, který se mi sveze po botě, mi lanko opd brzdy vezme s sebou. A bude po srandě.

Plus mi ještě není jasný způsob aktivace brzdy – lanko až do ruky ? Naklánění brusle dozadu ? Nechám se překvapit.

Což je ta samá námitka proti novému zavazování boty – ATOP closure system. Samotná myšlenka je super – horní část boty přes nárt v jednom dílu a  utáhne se to celé lankem na pár otočení. Jenže – tohle nejsou brusle, ve kterých by se mělo padat. Lanko vede zvenku přes botu a v případě pádu (a skluzu) bude první na ráně. A z vlastní zkušenosti mohu říct (staré aggressivy Bauer), že ocelové lanko nemá až tak velkou výdrž a není problém ho po pár pádech přebrousit.

apercu_gammes_powerslide_2012_011 apercu_gammes_powerslide_2012_04

Speciálně u urban bruslí bych to viděl jako problém. A o moc lepší není ani upínání – jsou vidět jen otvory v “kevlaru”, žádná kovová očka, nic – jsem moc zvědav, jak dlouho bude trvat, než lanko rozedře horní část boty.

apercu_gammes_powerslide_2012_09 apercu_gammes_powerslide_2012_10

Kromě toho ale brusle vypadají sexy – tepelné tvarování, pěkné designy – radost pohledět.

apercu_gammes_powerslide_2012_05 apercu_gammes_powerslide_2012_01 apercu_gammes_powerslide_2012_04

apercu_gammes_powerslide_2012_011 apercu_gammes_powerslide_2012_03 apercu_gammes_powerslide_2012_06

Nejtěžší na bruslení je…

říct rodičům, že jste gay.

3000 !

A je to tady.

image

image

V souvislosti s tímhle ale můžu tak maximálně bouchnout flašku Jodisolu…

Znovu na kolečkách

po pár dnech předstírání (ehm) nemoci jsem se vykopal ven, na street.

Napřed jsem se poflakoval po Letné a snažil se přesvědčit k tomu, co tělo zapomnělo už před roky. Ne, tak tragické to nebylo. Takže nějaké schody, 360ky, hraní si při náskocích na hranu. Nedařila se mi pirueta z provazu (přední zadní kolo, otočit se dopředu, jet, dozadu  a odjet není problém – ale místo dvou oddělených otočení tam uprostřed roztočit piruetu se moc nedaří. Tedy – roztočit ano, ustát ne.

Ale nic vážného, bavil jsem se dobře. Na Letné, resp. na Stalinovi ani noha. Byla zima a na Štvanici sk8 závody. A moc mi to tak vyhovovalo.

081020114155 081020114154 081020114164

Pak mě napadlo dát si malý street. Tramvají na Vypich a přes Ladronku pryč. Když se tak dívám na GPSku, tak je v poslední době tragicky nepřesná – údaje jsou velmi orientační.

image 081020114167

No, tak tam, co je ta oranžová čára jsem určitě nejel. Na druhou stranu – na telefon v kapse to až tak špatné není.

Ale sranda nastala o kousek dál – mokré listí, kamínek, moje nešikovnost – co já vám. Prostě mi v zatáčce ulítly obě brusle a už jsem ležel. Nezašité kalhoty dostaly další zásah – roztržené už jsou na koleno od levého švu k pravému. O vrstvu níže (moje kůže) to bylo o něco horší a fotky před omytím vypadají jak amputace.

081020114176

Spíš mě to ale nakoplo – nahodil jsem rychlejší hudbu a bez problému dojel domů. Kromě stavebních prací Prahy 6.

Praha nás nenávidí

tedy – to není přesné. Prostě nás ignoruje. Což je ve výsledku jedno. Viz minulý článek. Takže pokračování trendu zklidňování a vše pro chodce se dál dláždí.

Tentokrát Náměstí svobody. Pár schodů, které by si vlastně také zasloužily své místo v historii je komplet vydlážděno. Zabité schody a mě mizí další příjezdová cesta k domovu.

081020114170 081020114171 081020114172

Rn x Rollerblade: Design Contest (2011)

ijSM8h