TiK

V minulosti to bylo bez zábran, chápeš? Bylo to bez starostí a všechno bylo jako první jízda. Tam, kam jsi jel, tam nikdy nejel nikdo jinej

Kudy na bruslích na Letnou ?

Celou dobu stavby tunelu Blanka je přístup na bruslích na Letnou čím dál tím horší. Poslední dobra tomu ale dává ještě víc.

Prašný most.

O to nejde, ale jak se na něj dostat ? Streety kolem Evropské končí na Kulaťáku a kopec nahoru zůstává. Stejně jako jediné, velmi frekventovaná silnice k Letné.

Mizerné

Hradčanská.

Cesta se tam mění ze dne na den. Provizorní, vybetonovaná a s hodně mizerným povrchem. A velká část totálně nesjízdná – prach, kamení, štěrk, rozkopáno.

Mizerné

2010-07-02_07-43-40_020720102413 2010-07-02_07-41-16_020720102407 2010-07-02_07-42-26_020720102410

U Vorlíků

Asi nejlepší. Prachu jen pár desítek metrů, jinak asfalt. Stavební činnost přiměřená. Neýhodou je nutnost přejet celou Letenskou pláň tam a zpět směrem k Hradčanské to nejde.

2010-07-02_07-36-40_020720102399 2010-07-02_07-36-52_020720102400

Nic moc, ale z těch hrůz nejlepší.

Pod Kaštany

Kopec, kostky. No way.

Nejhorší.

Závěr

Všechno samozřejmě platí pro dopravu na Letnou s bruslemi na nohou. Pokud jsou v batohu, je to jedno.

Škvařím sádlo

nebo se o to alespoň pokouším. Odpoledne na bruslích. Na Letné.

Měl jsem jenom kraťasy a bylo to stejně k nepřežití. Horko seshora od slunce, zezdola se to odráželo od rozpáleného mramoru. Vydržel jsem to hodinu a bylo to až až.

Zůstal jsem na Letné – takže lavičky, lavička a lavička. Soul v různých variacích, nějaké inside a topside. V rychlostech minimálních, ale točil jsem to bez přestávky.

Když už jsem měl dost, domů do sprchy. A protože mě to tam nebavilo, večer na půl osmou jsem šel znovu.

Teplo bylo o něco snesitelnější, na druhou stranu vylezli ven všichni, kterým přes den bylo horko. A protože se blíží i Mystik, Letná praskala ve švech.

Pár míst jsem si našel a nakonec po přemlouvání psychiky jsem tam několikrát poslal (letošní první) unity – ve slušné rychlosti a přes celou lavici. Takže radost.

Opět se tam potulovali tuc-tuc děti. Snažím se přesvědčit telefonu, že mi dá video, které jsem tam natočil. Ne že byste o něco přišli, pokud to nevyjde.

Jak se naučit bruslit z knih ?

2010-06-30_16-54-26_300620102397

Řidiči objedou Prahu po nové dálnici poprvé 20. září

Ředitelství silnic a dálnic schválilo definitivní harmonogram dokončení jihozápadní části silničního okruhu kolem Prahy. Podle něj bude nová část okruhu v délce přes 23 km uvedena do provozu 20. září 2010.

Veřejnost bude mít těsně před zprovozněním jižní části Pražského okruhu možnost seznámit se s celou trasou při dni otevřených dveří. Ten se uskuteční v sobotu 18. září 2010 v oblasti nejdelšího mostu u Zbraslavi. Via idnes.

Takže někam k tomuhle datu bude ilegální průjezd stavbou na bruslích. Už se těším, jak přidám další část pražského obchvatu do sbírky.

VEM341690_IMG_1054 MBB3415df_okruh

Letná – v horku, telegraficky

Bylo to krátké. Bylo tam horko. Brusle drží. Triky se vcelku daří. Upadnout na mramor rozpálený sluncem není dobré. Sledovat rodinu, co na tom v životě nestála, ale má dojem, že jsou rychlobruslaři způsobuje skoro fyzickou nevolnost. Spotřeba tekutin: litr a půl za hodinu. Stále není možné se na Letnou rozumně dostat (stavba tunelu Blanka). Letenské večery jsou super. A letní streety (v nejbližší budoucnosti) také.

Pardubice na bruslích

Rekord nepadl

Poslední Pardubice na bruslích byly inzerovány jako pokus o překonání rekordu v počtu účastníků – pro českou Guinessovu knihu rekordů. A u toho jsem samozřejmě nemohl chybět.

2010-06-26_13-59-32_260620102321 2010-06-26_13-55-14_260620102317 2010-06-26_13-55-26_260620102318

Slunce svítilo až peklo, ptáci nezpívali a schovávali se ve stínu a na pardubickém parkovišti se začali hromadit bruslaři lační nové vyjížďky. Vyhrávalo rádio a paní za mikrofonem vcelku smysluplně mluvila – co se děje, jak to bude probíhat a informace o večerním charitativním koncertu.

Kolem druhé už bylo bruslařů na místě hodně. Ale bohužel číslovka “hodně” označuje počet 365 kusů – což je jistě pěkné stádečko, ale na rekord ještě stovka chyběla. A mimochodem – docela zajímavé srovnání tohoto stáda se známým počtem kusů s proklamacemi o tisících účastnících konkurenčních akcí.

Před samotným startem ještě sčítání za dohledu státní notářky paní z agentury Dobrý den, na jméno si bohužel nevzpomenu. Každý byl pečlivě ocejchován a spočten. Výsledky byly obratem – už zmiňovaný stohlavý deficit zamrzel, ale jednak se rekordy nelámou každý den a jednak tahle jízda byla o Pardubicích, pohodě a lidech.

Start a už se jede. Trasa sice zatím nejkratší, co jsem ji v Pardubicích jel, ale zato se jela dvakrát. Mapu či gps sem dávat nebudu – nemám, nechce se mi. Ale cesta byla velmi příjemná, jednou skoro z kopce do kopce (ano, i to je v Pardubicích možné) a naprosto v pohodě.

2010-06-26_14-13-52_260620102339 2010-06-26_14-15-26_260620102343 2010-06-26_14-09-14_260620102332

Fascinovala mě organizace. Na rozdíl od Aegona byli organizátoři asi tři – jednoho jsem zahlédl vpředu, jednoho vzadu a poslední si tak nějak bruslil kolem. Policie bylo více, ale zase tak nějak v klidu. Občas něco zavřeli, občas na některé křižovatce stavěli dopravu, ale tak nějak nenásilně. Když se dav nahromadil, místo pokřiku “jen v pravém pruhu” se spontánně zabraly pro bruslení pruhy oba a auta sama od sebe zastavila u kraje a počkala, až bruslaři přejedou. Žádné troubení, většinou úsměvy, občas někdo zamával. Neskutečný rozdíl proti Praze.

2010-06-26_14-43-04_260620102358 2010-06-26_14-22-54_260620102348 2010-06-26_14-36-34_260620102353

A rychlost ? Nejelo se příliš rychle – většinou. Ale několik úseků, kde se do toho dalo opřít bylo, stejně jako několik pomalých, relaxačních. A za celou dobu se ani jednou nestálo a nečekalo, až se bruslaři “naštosují”.

A jak to dopadlo ? Všichni dojeli obě kola Pardubicemi a podle výrazů si to užili.

Pěkné odpoledne – a příští první pondělí v měsíci nashledanou v Pardubicích na bruslích.

2010-06-26_14-59-40_260620102364 2010-06-26_14-42-52_260620102357 2010-06-26_14-43-26_260620102359 2010-06-26_14-59-16_260620102362

PS. Konečně jsem se dostal na Kunětickou horu. Ať už na bruslích nebo pěšky – návštěvu hradu lze jen a jen doporučit.

2010-06-26_17-11-26_260620102385 2010-06-26_16-46-04_260620102377

Zhyne Letná na Jacksona ?

Možná. Ale to, že na Letné bude mít sochu M. Jackson je zřejmě realita.

A (my) paranoidní přidáme: nebude to jeden z prvních kroků, na jejíchž konci je zrušení “Stalina”, mekky nejen pražských skejťáků a “urbanizace”  Letné jako takové ? No řekněte, když už se tam začně stavět…

PS: Jeden interní: Jestli Tóča bude jezdit pouze kolem této sochy není známo.

Škodolibý přípodotek

za který děkuji Jirkovi (a jen aby to nezapadlo v komentářích):

24.5.2010 Otevření cyklostezky pod Vítkovem via www.pavelbem.cz.

A realita ?

http://b.tik.cz/archives/671/cyklostezka-pod-vtkovem

situace s touto stezkou nás tíží rozhodně více něž Vás. Pro informaci – termín dokončení není termín kolaudace, předání, převzetí do správy a hlavně uvedení do provozu. Tunel byl skutečně dokončen v termínu, pouze na přívodní cyklostezce, která není jeho součástí, ale je v linii stejné trasy A25, nebylo dokončeno dopravní značení. Stavba pravděpodobně nebude kolaudována až do vyřešení majetkoprávních vztahů (je dosud v majetku SŽDC, ale na pozemcích ČD a budována v rámci Nového spojení pro HMP). Teprve po vyřešení pozemků a stavby bude celé dílo převzato do správy TSK HMP a uvedeno do provozu. Zodpovědnost z těchto informací lze těžko vyvodit, nicméně očekáváme otevření pro provoz v tomto roce. Dosud je to nepřevzatá a nekolaudovaná stavba a celkem vzato tam nemá nikdo co dělat. V případě obtížného nebo dlouhodobého řešení těchto úřednických nepříjemností bude tunel zcela znepřístupněn. Radost z toho nemáme, ale tak to je.

A kdyby se, čirou náhodou galerie ze stránek ztratila, tak tady je kopie…

A na závěr: mail s prosbou o vyjádření P. Béma už odešel. Výsledek bude za týden (pokud se neozve) či dříve (záleží na odpovědi)

Bruslaře na Ladronce čeká delší trasa

MBB33f4e3_ladr

Ladronka, oblíbená dráha bruslařů na Praze 6, je o téměř kilometr a půl delší. Oficiálně by se rozšířená trasa měla otevřít do konce června. Cyklisté či maminky s kočárky se novým podchodem budou moct dostat až do obory Hvězda, aniž by museli překonávat frekventovanou křižovatku. 
slavností otevření prodloužené in-line dráhy do konce června.

Původní dráha ve tvaru oválu je dlouhá 3 400 metrů. "Dráhu jsme rozšířili až k Vypichu. Zvětšený ovál je nyní 4 229,5 metru dlouhý," řekl iDNES.cz mluvčí Prahy 6 Martin Šalek.

Číslo 4 229,5 není náhodné. "Je to rovná desetina maratonského běhu," vysvětluje číselnou symboliku Šalek s tím, že letos je to přesně 2 500 tisíce let od bitvy u Marathonu.

Radnice se tedy rozhodla zvětšit původní ovál o necelý kilometr. Směrem ke Kauflandu pak ještě nechali postavit 600 metrů dlouhou odbočku. Z hlavního okruhu se na ní bruslaři dostanou pomocí nově postaveného podjezdu pod Kukulovou ulicí.

Druhým nově vybudovaným podchodem, tentokrát pod Karlovarskou ulicí, se cyklisté či maminky s kočárky mohou přemístit až do obory Hvězda.

Rozšíření frekventované in-line dráhy stálo 60 milionů, většinu se ale podařilo radnici získat z evropských fondů. "Počítáme i s dalším zatraktivněním Ladronky, ale zatím je to spíše ve fázi nápadů. Ale do srpna tu chceme postavit vyhlídkovou terasu," nastínil jeden z plánů Šalek.

via idnes.cz

Downhill

no, asi by to bylo zajímavé….

2010-06-22_20-57-16_220620102286