TiK

V minulosti to bylo bez zábran, chápeš? Bylo to bez starostí a všechno bylo jako první jízda. Tam, kam jsi jel, tam nikdy nejel nikdo jinej

Hodně moc po Praze

Odpoledne

jsem se mihnul na Letné. A protože se mi to stává často, opět jsem volal sanitku. Jeden francouz upadl (pěšky) ze schodů a měl starosti, jestli a kam dojde. Nakonec jsme se nějak dohodli, sanitka přijela a naložili ho. ¨Pak už jsem neměl moc času, takže další třičtvrtě hodina byla velmi hektická a plná všech možných triků v co největší rychlosti. I přes tropické počasí se infarkt nedostavil.

Doma jsem ještě dal dohromady druhé brusle – na sobotní závod na dálnicitentokrát legálně. Docela si zahrávám s myšlenkou, že se zaregistruju a od deseti si zazávodím. Věřím, že atmosféra dálnice, osvětlení a bruslařů bude velmi zajímavá. Možná až magická.

A druhé brusle řeší včerejší dilema.

A právě jsem dokončil registraci. Chtějí moc informací, skoro i číslo bot. Obávám se, že jediné korektní je přezdívka – ostatní je “založeno na reálných událostech”.

Večer

Od Stromovky přes Palmovku a Strašnice  na Zbraslav a přes Pankrác zpět. A to jsem jistě na něco zapomněl.

Bodově:

  • V tunelu pod Vítkovem, resp. na jeho konci, číhala hlídka MP. Než se zvedli z trávy, byl jsem pryč.
  • Kolem půlnoci na trávníku v Legerově si nějaká rodina zaparkovala auto na na tom půlmetru trávy co tam je a užívala si tam pikniku.
  • Na nuseláku jsem doufal ve vítr do zad. Celou dobu vanul proti mě – a ještě na obzoru počasí přidalo pár blesků.
  • GPSka měla vybité baterie.
  • U Hradčanské jsem potkal kolegu bruslaře. Užíval si street, ale bohužel mě nezaregistroval – takže spříště nemám s kým jet. Zase.
  • Odvykl jsem si sledovat noční ulice. Nápad na článek.
  • Užil jsem si to a těším se na další noc. Ideálně hned zítra.

Další večer na Letné

aneb jeden z mnoha adeptů na nejnudnější nadpis příspěvku. Co se dá dělat ?

Ale jinak vcelku standard. Přes Letnou; na Spartě se hrál nějaký fotbal a tudíž i pod policejním dohledem. Radka jsem si zinkasoval za včerejšek a vrhnul se na lavičky.

Momentálně řeším dilema s výměnou koleček (pozor, tohle je blog o bruslích – tohle opravdu není můj největší životní problém). Možnosti jsou dvě:

Nová labedy 80mm/85A

  • pojede to rychle, bude to mizerné na lavičkách

Staré labedy, původně to samé, aktuálně zadní kola kolem 65mm.

  • Výborné na lavičkách, i kvůli popraskaným středům to moc nejede.

Tak, a teď babo raď – chci jezdit rychle a nechci se omezovat na grindech. Ale asi vyhraje i lenost a nechám to ještě chvíli tak, jak to je.

A ježdění ?

Pár grindů na soul, hraní si s acidem, sem tam nějaký polet. A jeden pád na klíče v kapse. Chvíli jsem kulhal, modřina se dostaví možná zítra. Dokonc se objevil kolega bruslař, ale ten brusle využíval jen jako prostředek k filmování skejťačky skejťáka – kdo to má od sebe během emo módy poznat.

No a zpět přes Spartu domů. Tentokrát mi kolečko neupadlo  tak to bylo v klidu a pohodě.

Ale zítra mě čeká (pokud se tak rozhodnu) street přes polovinu Prahy – výchozím bodem je Šeberov, mezistanice na Vinohradech a cíl Letná. Ale momentálně je mnoho důvodů pro i proti tomuto druhu dopravy. Ale GPSku si raději nabiju.

Tak takhle asi ne

af856204-0eb2-4813-8977-1c393ac68b4c

Alespoň na chvíli večer

Po odpoledni v půjčovně (sice ne fofr, ale příjemně to uteklo) jsem stihl alespoň chvíli na brusle. Na Letnou. Napřed za soumraku a později pod lampami jsem to skoro dvě hodiny točil dokola. Převážně soulové triky, spíš na rychlost a styl než na náročnost.

Bohužel odcházejí brusle. Spravovaná pata potřebovala při dopolední kontrole kladivem srovnat, nůž je ze strany obroušený a ohýbá se. Za to mohou hlavně alley-op triky. Příliš prudce naskakuju a právě lišta kolem prvního kola naráží jako první. Až se brusle odeberou tam, kam hodné brusle odcházejí, budu smutný. Nějak na trhu aktuálně nejsou brusle, které by mě vyhovovaly. Ať už vizuálně nebo vlastnostmi. Je to na houby.

A poslední adrenalinový zážitek byla cesta domů – kopec sice není příliš velký, ale když někdo (já) zanedbá údržbu, načež se mi šroub povolil a vypadl. I s předním kolem. Chvíli jsem nevěděl “wo vo go”, ale zorientoval jsem se vcelku rychlo a nakonec zastavil a upadlé kolečko našel. Ale stejně dobré, že jsem si z půjčovny vezl boty – kvůli grindplatům jiné šrouby nešly použít a bez prvního kola to moc dobře nejede.

Chybí terény i „škola“ pro in-line bruslaře

Chybí terény i „škola“ pro in-line bruslaře
Fórum čtenářů výběr z dopisů, kráceno

V pátečním vydání MF DNES mě zaujal článek s názvem Nové riziko na silnicích: bruslař v protisměru. Diskuse na téma, zda je bruslař chodec (tak jak nyní stanoví zákon), nebo zda by se měl chovat jako cyklista, trochu připomíná debatu o tom, zda první byla slepice nebo vejce. V případě bruslí je tím hlavním problémem fakt, že není k dispozici dostatek terénů, kde by se tento sport dal bezpečně provozovat. Tím neříkám, že je nutné stavět specializované stezky pro in-line. Říkám tím, že je potřeba při výstavbě současných cyklostezek a chodníků brát v potaz i požadavky na parametry těchto staveb z pohledu provozování in-line bruslení. Současná národní strategie rozvoje cyklodopravy v sobě totiž vůbec nemá zakomponovanou část, která by na in-line bruslení pamatovala a přitom se jedná o sporty, které jsou si použitým terénem velice blízké. Současně s tím je třeba intenzivně pracovat na zvyšování schopností bruslařů svoje „stroje“ ovládat. Ostatní účastníci silničního provozu mají totiž celkem propracovaný postup, jak se účastníkem stanou (auta – autoškoly, cyklisti – výuka dopravní výchovy na školách). Bruslaři z toho tak trochu vypadávají.

Víťa Žalud

S Víťou obvykle souhlasím. A i s většinou jeho příspěvku se dá jen souhlasit.

Naco stavět specializované inline stezky, když stačí myslet u tvorby stávajících chodníků/cyklostezek ?

Ale:

Horší je část intezivně pracovat na zvyšování schopností. Vidím tam cestu pro různé školy a školení (pochopitelně s akreditací ministerstva), stezky “bez průkazu vydaného XY vjezd zakázán”, zákonnou regulaci a s tím plynoucí omezení bruslení – tam, kde to není dovoleno se bruslení zakáže a hotovo. Konec streetu či využívání bruslí jako dopravního prostředku, začátek represí ze strany Policie. A myslím, že všichni máme představu, jak v ČR podobné věci (ne)fungují a jediné, co pak spolehlivě funguje je ten tunel.

V extrémní situaci vydávání “řidičáků” a bodového systému pro bruslaře.

Protože spoléhat na zdravý rozum a v zákoně formulovat (třeba) bruslař může využívat chodníky kde jsou, cyklostezky a poi silnici může jezdit vpravo. Zároveň nesmí nikoho ohrozit a doufat, že to bude fungovat je naivní.

Ale zpět na začátek.

Proř by vlastně měli bruslaři mít speciální kategorii ? Vlastní pravidla ? Jsou chodci. A hotovo. Tím pro ně platí dost a dost pravidel  i povinností. To, že je nedodržují ani oni, ani okolí je pak další věc. Proč by měli mít zrovna bruslaři vlastní pravidla ? A co sáňkaři ? Nebo oštěpáři ?

Nebylo by lepší než vymýšlet do džungle právního řádu další pravidla vymáhat dodržování těch současných ?

Asi nebylo.  Bez biče a policajta za rohem prostě asi nic fungovat nebude.

#7linkscz

Rozhodl jsem se připojit k iniciativě, kterou do českých luhů a hájů přivedla Eliška Hutníková, takže můžete objevovat. Hledejte na twitteru pod #7linkscz.

Můj první post

Vítejte na novém blogu. On někdo začínal jinak ? Nebo vlastně tady jsem začínal “Cožeto” jen krátký oznam odchodu z brusle.info. Takový útěk od lidí, komentátorů. A ejhle, už je to rok a na návštěvnost si nemohu stěžovat.

Článek, který mě nejvíc bavilo psát…

Jednoznačně Proč nemám rád rychlobruslaře. Byl to výtrysk spontánní nenávisti, napsaný na jeden zátah a a bez korektur. Od napsaní po publikaci jen pár minut – a kdybych tušil, co rozpoutá… Tolik lidí, co tohle neuneslo se jen tak nevidí. A někteří se dali tu práci, že článek kopírovali na všechny možné servery o inline s výzvami o mé veřejné lynčování :)

Článek, který měl skvělou diskusi..

Aha. Odpovím starým vtipem: Sedí takhle deset bruslařů kolem stolu v hospodě a nikoho nepomlouvají. Takže úžasné a inspirativní diskuze v lidech nevyvolávám. Ale abych dal aslepoň jeden odkaz tak Aegon, večerní bruslení. Rozdílní lidé, rozdílné názory.

Cizí článek, který bych si přála napsat sama

Rozhovor se mnou. Kdybych se zpovídal sám, tak by to mělo úplně jiný švih a říz. :)

Můj nejužitečnější příspěvek

Věřím a doufám (ano, to není vím), že na bruslích i tady jsou užitečné všechna příspěvky kde se dá jezdit nebo jak něco na bruslích udělat. Teď z poslední doby série článku o (ne)otevření inline stezky pod Vítkovem. Něco času a úsilí to stálo a čtenost to má slušnou.

Článek s titulkem, na který jsem pyšný

Skoro jsem byl ekologickým aktivistou, yeah!. Ale jinak nadpisy moc neprožívám. Vlastně vůbec ne.

Článek, který bych chtěl, aby si přečetlo víc lidí

Škola, základ … čeho ?. Lidi, nebuďte tak posedlí odborností a školením. Jsou věci, které jdou i bez  toho…

A je to.

Občas mám deprese z toho, jak někteří staří páprdové publikují úchvatné články o smyslu života a já se raduju z toho, že je někde hladký asfalt. No a – mě to baví a jěště nějakou dobu u toho zůstanu.

Třeba než najdu ten smysl života. :)

Kdo to první přejede

dostává novou dimenzi. A to není řečnická fráze. Montáž na Hradčanské pokračuje a zmínka z dřívějška začíná být aktuální.

2010-07-15_16-59-58_150720102450 2010-07-15_17-00-10_150720102451

FIRS, CERS, WIC, ČSKB

Přečtěte si, jak se těch třicet bruslařů organizuje v padesáti svazech. :) Dobrá, možná trochu přeháním… via inlajn.cz

OT: Plác(l)ání

Udělal jsem pokus: zaregistroval jsem si tenhle blogýsek do Plácla – placené články. A protože už s tím mám nějaké zkušenosti, v popisu je:

Zajima me jen tema – inline brusle a veci, ktere s nimi primo souvisi. Dale ocekavam moznost vyzkouset zbozi ci sluzbu na vlastni kuzi predtim, nez budu psat. S nabidkami pojisteni/pujcek apod jdete k certu rovnou.

A první výsledky ?

Nabídky na :

  • inteligentní archivace
  • Rajapack – dárek pro známé
  • Povinné ručení na ručení.cz
  • Jak najít nejlevnější povinné ručení

Otázkou je, jestli je to tak špatně nastavený systém, nebo si ze mě prostě dělaj srandu ?!

Bruslaři jako cyklisté ?

Pokud by se z bruslařů-chodců stali cyklisté, zpřísnila by se pro ně pravidla silničního provozu. Policisté by u nich mohli kontrolovat i to, zda před jízdou pili alkohol. Nesměli by jezdit také na chodnících a při jízdě třeba telefonovat. Kučera by byl i pro to, aby nosili ochranné přilby, čímž by se snížilo riziko vážných zranění způsobených pádem.Václav Kučera, ředitel středočeských policistů.

Ano, ta zvýrazněná věta. Na jednu stranu by to byl prakticky konec bruslení ve městech. Ale na druhou stranu – dovedete si představit lepší argument na streetu ?

Ale stejně je v poslední době věnována přílišná mediální pozornost bruslařům. Však oni nás zregulují….