TiK

V minulosti to bylo bez zábran, chápeš? Bylo to bez starostí a všechno bylo jako první jízda. Tam, kam jsi jel, tam nikdy nejel nikdo jinej

Bruslaři jsou všude

Koho si to nepotkám na trase Vrchlabí – Špindlerův mlýn ? Napřed bruslařka, v protisměru, jako správný chodec. A o kousek dál bruslař, v pravém pruhu.

Pravda, dopravy tam dnes mnoho nebylo, ale na hlavní tah do Špindlu by mě to opravdu nenapadlo…

Další odpovědi k Vítkovu

A je tu další část opovědí na dotazy ohledně cyklostezky pod Vítkovem.

Pokud to shrnu: kolaudace není, možná bude do konce roku a tunel bude do té doby pravděpodobně znepřístupněn. Dvakrát hurá.

situace s touto stezkou nás tíží rozhodně více něž Vás. Pro informaci – termín dokončení není termín kolaudace, předání, převzetí do správy a hlavně uvedení do provozu. Tunel byl skutečně dokončen v termínu, pouze na přívodní cyklostezce, která není jeho součástí, ale je v linii stejné trasy A25, nebylo dokončeno dopravní značení. Stavba pravděpodobně nebude kolaudována až do vyřešení majetkoprávních vztahů (je dosud v majetku SŽDC, ale na pozemcích ČD a budována v rámci Nového spojení pro HMP). Teprve po vyřešení pozemků a stavby bude celé dílo převzato do správy TSK HMP a uvedeno do provozu. Zodpovědnost z těchto informací lze těžko vyvodit, nicméně očekáváme otevření pro provoz v tomto roce. Dosud je to nepřevzatá a nekolaudovaná stavba a celkem vzato tam nemá nikdo co dělat. V případě obtížného nebo dlouhodobého řešení těchto úřednických nepříjemností bude tunel zcela znepřístupněn. Radost z toho nemáme, ale tak to je.

S pozdravem

Ing. Pavel Polák

Předseda Komise RHMP pro cyklistickou dopravu

 

K Vašemu dotazu za SŽDC, Stavební správa Praha jako spoluinvestora Cyklostezky procházející vítkovským tunelem mohu odpovědět:

1) Tunel pro veřejnost není otevřen, neboť není zkolaudován, stejně tak, jako přilehlé cyklostezky

2) Cyklostezka procházejícím vítkovským tunelem je stavebně dokončena, investorem (TSK), zatím nepřevzata, drobné zpoždění ve výstavbě bylo způsobeno pozdějším zahájením stavby z klimatických důvodů a současně nutností dodatečně provést vrty pro odvodnění rubu klenby. Současně nebylo ze strany investora (TSK) zajištěno (převedeno z r. 2009) financování na rok 2010 od SFDI

3) Viz bod 2) – není objektivního viníka

4) Cyklostezka bude zprovozněna jako celek , tedy od Krejcárku po Seifertovu tehdy, jakmile proběhne kolaudace těchto částí (samostatně netvoří ucelený provozní celek).

Podmínkou žádosti o kolaudaci je však konečná přejímka díla, kde si dílo musí převzít TSK do správy a údržby. Tomuto se však MHMP úspěšně brání s odůvodněním převzetí pozemků.

Cyklostezka je realizována na pozemcích SŽDC, zde není problém, zčásti ale i na pozemcích ČD a.s. a zde problém je, neboť, investor (ať už SŽDC či TSK) není oprávněn s těmito pozemky nakládat.

SŽDC s.o. , která vynaložila pro potřeby MHMP ve stavbě Nového spojení více jak 0,5 mld Kč se obrátila písemně na primátora hl.m. Prahy s žádostí o pomoc v této věci, dosud marně.

Je nám velmi líto, že pouze z důvodů majetkoprávních nelze cyklostezku užívat veřejností ( proto byla dočasně zahrazena), jistě však uznáte, že SŽDC s.o. není tím pravým subjektem, který by měl tuto městem vyvolanou stavbu provozovat a udržovat.

S pozdravem

Ing. Jiří Ambrož

Vedoucí oblasti Praha

SŽDC s.o. Stavební správa Praha

 

A je to.

Aktualizace 22. 10. 2010

Dobrý den,

k danému mohu uvést, že

zdejším speciálním stavebním úřadem odboru dopravy Úřadu městské části Praha 3

byla povolena stavby cyklostezky v rozsahu ul. Příběnická – k Vítkovskému tunelu.

Do dnešního dne zatím nebylo požádáno o zahájení kolaudačního řízení.

S pozdravem

Jana Špičáková

Odbor dopravy

Aegon večení bruslení

Po stopadesáté a pořád špatně. A ještě hůř.

190620102252 190620102259 190620102260

První zmínka z mobilu už něco naznačila. A celkové dojmy jsou ještě horší.

Přijel jsem půl hodiny před startem. Show už běžela, dav natěšených bruslařů dílem sledoval dění na pódiu, dílem ujídal melouny roznášené hosteskami. Show měl na starosti Manďák + jeho agentura. Bohužel i přes pódium nebylo vidět mnoho. Pak už jen mnoho policijé a záchranky.

Šťastně optimistický moderátor hecoval dav a jako že to bude super a kchůl. Ano, trasa, které se jela minimálně šestkrát za poslední tři roky a ještě se pro jistotu překrývá s Hapa blade night je fakt odvaz.

Na Sáblíkovou letos penízy nevybyly. Nebo nevím proč nedělala jako obvykle křoví s tím, že občas v čele bruslařů ujela i dvě sta metrů. Stejně jako chyběly dresy Novis týmu (nebo jak se to celé jmenuje). Zato přibylo logo Hepy. Pokud má D. rozum, uteče od tohohle někam hodně daleko.

Start a už se jede přes most. Aha, jede. Rychlost chůze je překonána, hranice zvuku nadosah. Tedy – hranice zoufalého zvuku, který se mi dral z hrdla protože nodprkuacotozasepročtonejede ?

190620102261 190620102267 190620102268

Nejede ? Nejede ! Po rovinně jakž takž, ale jako obvykle geniální nápad nezrychlit auto pod mírným svahem do Zborovské Svornosti je již tradicí. Tentokrát okořeněné nějakými zaparkovanými auty a jakousi stavení prací nečinností, kdy se dav zhustil ze všech stran. Juchů. Super jízda městem.

Stále volným tempem k otočce k Hořejšímu nábřeží. Využívám roztahaného davu a zkratkou Na Valentice si dávám mini-okruh třikrát. Nejsem sám. Když si představím, že čelo bruslařů stojí celou dobu někde na semaforu a čeká a čeká a čeká…

Čeká se poměrně dlouho i poté, co přijedu. Dlouho se čeká.

Stádo bruslařů se trochu sjednotilo a jede se zpět k mostu Palackého. (Ano, dle vzoru vítězství Pyrhy). Ignoruji policii a jedu k osvědčené zkratce na most. V davu se rvát do mírného kopce ? Děkuju nechci. Cesta přes most a další traumatické místo – sjezd z Palackého náměstí.

Citát dne:

Moderátor:” Policie vás žádá, abyste využívali jen pravý pruh silnice”.

Z davu: “Fašisto!”

Policie brzdí, doprovodné vozy brzdí, bruslaři se hromadí. Propadám beznadějí a mířím mezi tramvajové koleje. Bez jakéhokoliv odrážení získávám několikanásobnou rychlost a přibrzďuji až za třemi (proboha proč tolik?) moto-policisty. Ano, zvuk píšťalek mě provázel celou dobu – asi se mi někdo snažil něco naznačit. Nepochopil jsem.

Uklízím se na chodník a čekám na známé či na průjezd všech lidí. Pomalu se kolem sune lidská řeka. Úsměvů minimum, spíše otrávené obličeje. Poznámky o rychlosti. Nebo jejím nedostatku. Na první pohled se baví jen minimum lidí.

Celé stádo předjíždí lidí na cyklostezce, kteří k téhle akci nepatří a proto si mohou jet jak chtějí. Závidím jim. Ale ano, je to jen moje chyba – pokud se podíváte po tomhle blogu, zjistíte, že Prahu mám projetou vcelku slušně. Ale chtěl jsem se zúčastnit masové akce. A tohle mám za to.

Dojíždíme na obrátku u Podolského stadionu. Pouštíme několik tramvají, dav bruslařů se trhá. Doufáme, že při dohánění první části zrychlíme. Na chvíli. Po pár desítkách metrů dojíždíme první část skupiny a čekáme s ostatními na zbytek. Moderátor šťastně žvatlá, jak si užíváme super jízdu městem. Ztrácím nervy a ještě před Vyšehradským tunelem se odpojuji a mířím mimo dav.

Tam někam, kde nebudu organizován. Kde mi sice nikdo nezastaví dopravu, ale budu moci městem opravdu jet. Kde mi hrozí více nebezpečí, ale získám neskonale větší počet zážitků.

Někam, kde budu jen já, mé schopnosti a brusle. Svobodný. Znovu.

Jízda prahou


Minulá hepa byla proti tomuhle underground komorní vip akce pro zvané. Tohle (či ten kolotoč kolem a pozitivní nálada tryskajicí z organizátorů) by donutilo nejednu slabší povahu vyhledat nejbližší balíček žijetek a vanu s teplou vodou.

Cyklostezka pod Vítkovem

Napřed se v denním tisku objevily zprávy, že pod Vítkovem, na místě bývalé železniční trati bude cyklostezka.

Nemohl jsem odolat a samozřejmě jsem se jel projet. Obzvlášť, když na inlinemap.net byla část zakreslena. (server aktuálně nefunfuje).

První setkání bylo …rozporuplné.

Tunel byl pokořen a vypadal skoro před dokončením. Včetně světel. O to horší bylo překvapení, když o pár dní později nastala jen tma.

A o dalších pár dní dále ( dní po termínu dokončení slibovaném na konec května) byla situace ještě horší: beton a zákazy.
To mi už nedalo a obrátil jsem se na pár organizací, uvedených na informační tabuli přímo u tunelu. Mailem, na který (možná překvapivě) začaly chodit odpovědi. Včetně upozornění, že odpovědi budou publikovány.

Ta poslední odpověď stojí za to

Informaci o stavu kolaudace Vám může závazně poskytnout pouze příslušný správní orgán.

Tím je v tomto případě buď Odbor výstavby ÚMČ P3, odbor dopravy ÚMČ P3, nebo drážní stavební úřad.

Dle mých informací ale může jít ještě o jiný problém po eventuálně proběhnuvší kolaudaci stavby.

Před mnoha lety, když byla stavba Nového spojení zahájena, byly učiněny dohody (pravděpodobně verbální), dle kterých po dokončení veřejných komunikací budou tyto převedeny od drah na HMP.

Magistrátní úředníci jsou k přebírání dokončených staveb od SŽDC již delší dobu velice laxní, zdůvodňují situaci jakýmisi právními problémy. Proto také již SŽDC delší dobu vyhrožovalo, že při situaci nepřebírání staveb tyto uzavře. Nehodlá totiž nést zodpovědnost za provoz na nich ani náklady na jejich údržbu. Aktuální stav ale nemám potvrzen.

Zdeněk Fikar

Odbor územního rozvoje ÚMČ P3

Závěrem snad jen otázka: je to k smíchu nebo k pláči ?

Aktualizace 21. 6. 2010

Další odpovědi.

Nezbývá než poděkovat úřadům za velmi rychlou o bezproblémovou komunikaci.

Inlinemap.net

jsou dole. Chybička se vloudila…

inmap1 inmap2

Podotýkám, že chybu s prohlížečem to vráti pro IE, Operu i Safari…

Technika #fail

První pokus o upgrade na WordPress 3.0. Nedopadl. Nepodařilo se rozeběhnout publikaci přes Atom. Což pro posílání fotek z mobilu (Nokia Lifeblog) je poměrně důležité.

Vrátil jsem se k záloze a asi tu verze 2.9.x chvíli vydrží.

Tak jak ?

Při dnešní projížďce byl tunel stále uzavřen. Takže tak zkusmo:

Dobrý den,

rád bych se zeptal na to, proč stále není otevřená cyklostezky pod Vítkovem.

Původní termín dokončení byl na informačních tabulích uveden jako 31. 5. t.r., už probíhaly na první pohled dokončovací práce.

Nicméně teď se objevily betonové zátarasy (http://b.tik.cz/wp-content/HepaBladenight_22A/20100612_182840_120620102215.jpg) bez jakékoliv informace. Tunel, krom toho, že v něm nesvítí osvětlení, nevykazju známky jakékoliv stavební nedokončenosti, natož stavebních prací aktuálně probíhajících.

Oslovuji vás, protože stavba buď leží na území pod vaší zprávou či jste podle infotabule zainteresovaní.

Rád bych se tedy zeptal:

  1. Proč není tunel otevřen ?
  2. Co zavinilo spoždění proti původnímu plánu ?
  3. Kdo je za to zodpovědný a jak to bude zadavatelem stavby řešeno ?
  4. Kdy bude tunel zprovozněn ?

Děkuji za odpovědi, které stejně jako tento mail vystavím na webech, věnujících se inline bruslení – podle aktuálního bruslařského provozu myslím nejsem sám, koho tato otázka zajímá.

podpis atd

Mail jde do domén

  • tsk-praha.cz
  • subterra.cz
  • cityofprague.cz
  • praha3.cz
  • sfdi.cz
  • praha.eu

a že z některých opravdu nebylo jednoduché jakýkoliv kontakt vydolovat.

O výsledku samozřejmě budu informovat.

A už dorazily první odpovědi

První vcelku informačně chudá:

SFDI není znám důvod, proč ještě Vámi zmiňovaná cyklostezka pod tunelem Vítkov není otevřena.

Více informací by Vám mohl poskytnout pan Polák z Magistrátu hl. m. Prahy.

Petr buriánek

Další už je zajímavější

tunel není otevřen kvůli nedořešeným majetkoprávním záležitostem mezi Správou železniční dopravní cesty a městem. V současnosti probíhají jednání mezi oběma subjekty o převodu majetku ze SŽDC na město.

hezký den

Tomáš Mrázek

Technická správa komunikací hl. m. Prahy tiskový mluvčí

Ale poslední je bomba:

Informaci o stavu kolaudace Vám může závazně poskytnout pouze příslušný správní orgán. Tím je v tomto případě buď Odbor výstavby ÚMČ P3, odbor dopravy ÚMČ P3, nebo drážní stavební úřad.

Dle mých informací ale může jít ještě o jiný problém po eventuálně proběhnuvší kolaudaci stavby.

Před mnoha lety, když byla stavba Nového spojení zahájena, byly učiněny dohody (pravděpodobně verbální), dle kterých po dokončení veřejných komunikací budou tyto převedeny od drah na HMP.

Magistrátní úředníci jsou k přebírání dokončených staveb od SŽDC již delší dobu velice laxní, zdůvodňují situaci jakýmisi právními problémy. Proto také již SŽDC delší dobu vyhrožovalo, že při situaci nepřebírání staveb tyto uzavře. Nehodlá totiž nést zodpovědnost za provoz na nich ani náklady na jejich údržbu. Aktuální stav ale nemám potvrzen.

Zdeněk Fikar

Odbor územního rozvoje ÚMČ P3

No není to krásné ?

Západ slunce


Další letna

Lesopark Letňany

Původně to vypadalo dobře, ale podle TV reportáže tam vznikl “také 800m dlouhý okruh pro bruslaře”.

Honění do kolečka za vlastní oháňkou pokračuje.

A z plánku také dvakrát moudrý nejsem.

06x10x08-studie-lesopark 173044